Pe bloguri se deruleaza de ceva timp incoace n campanii de e-payment ale unor banci. Eu, personal, sunt adepta platilor cu cardul de ani de zile. Intotdeauna am preferat sa platesc cu cardul ori online, ori offline in magazine, benzinarii si oriunde s-a putut plati in acest mod. Indiferent daca-i Romania sau strainatate. Pentru strainatate, card special si sume fixe de cate ori am avut nevoie (tocmai pentru a preintampina problema furtului sau alte belele).
Insa se pare ca Romania este considerata, in continuare, o tara din lumea a treia. Degeaba se chinuie unii sa implementeze noi tehnologii daca altii nici nu se sinchisesc sa le foloseasca. Degeaba au unii o cifra de afaceri destul de mare si au fost considerati in 2008 “al doilea magazin de comert online de pe piata romaneasca“, daca nu le pasa de clienti.
In Statele Unite povestea este simpla. Clientul nemultumit ar fi anulat comanda (data online). Seful a doua zi ar fi intrebat: De ce X a anulat comanda? Pentru ca nu ne-a mers POS-ul. De ce nu a mers? Pentru ca avem doar o singura linie (companie) telefonica si care nu a functionat. In secunda urmatoare, cu siguranta s-ar fi implementat x linii (companii) telefonice. Pentru ca in SUA accentul este pus pe client.
La romani, insa, este foarte complicat… O singura linie telefonica pentru POS (cazuta evident) si datul din umeri a ignoranta din partea vanzatorilor sunt chestii frecvent intalnite… Si mai ales obraznicia vanzatorilor. De ce? Pentru ca se merge pe ideea, ia mai da-l dracu, mai avem inca 20 de clienti pe ziua asta care au platit cu numerar… Este atat de greu la cifra de afaceri pe care o are sa implementeze mai multe linii telefonice pentru POS-uri? Nu merge una, nicio problema, mai avem una, doua de rezerva.
Dar nu exista nici macar bunul simt de a anunta verbal sau printr-un afis ca POS-ul nu functioneaza si ca platile se fac doar numerar. Stai la coada mai mult de jumatate de ora, ajungi intr-un final in fata si se ti se spune ca nu poti plati cu cardul… Alte drumuri in cautarea unui bancomat pentru a putea plati numerar…
De ce n-am ales livrarea prin curier rapid? Chiar inainte de Craciun am avut o experienta neplacuta cu un curier (“rapid”) care n-a ajuns la destinatie. De ce nu prin posta? O alta experienta urata cu un colet facut zob. Din acest motiv am preferat sa ma deplasez la sediul firmei pentru a-mi ridica personal produsele comandate (online!!). Dar erau si oameni din alte localitati care se deplasasera special pana in Bucuresti, la sediul firmei, pentru a-si ridica produsele. Iar firma are program special pentru eliberari produse: 2 ore fix!
Si culmea este ca pe site-ul firmei scrie ca plata se face in felul urmator:
– ramburs
– ordin de plata
– cu cardul de credit la sediul nostru (pretul este mai mare cu 1%) (pentru ce, nu am inteles, ca este plata electronica!)
– rate online
Este a doua firma care primeste bila neagra si nu voi mai comanda vreodata de aici!
2 comments
Poate era bine sa dai si numele vanzatorului. Asa, sa afle si altii…
chestia se bazeaza muuult pe incredere, se fura , nu se fura etc…
si in zilele noastre exista tari (nu zic care :-), cert este ca exista, am incercat personal…. in care exista magazine fara vanzator: autoservire, platesti punand banii intr-un box…
cand va fi si la noi asa ceva 🙂 🙁 sigur se va schimba si atitudinea fata de cele de mai sus…