Pasageri vs. Ryanair. Ce drepturi avem în caz de anulare a zborului

by Irina Bartolomeu

Compania de transport aerian low cost Ryanair a anunțat că intenționează să anuleze mai multe zboruri programate și pentru care au fost vândute deja bilete, din motive comerciale. A fost publicată deja o listă a acestor zboruri care poate fi găsită pe pagina oficială a companiei. https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7
În această situație, pasagerii zborurilor anulate trebuie să știe că drepturile stabilite prin legislația europeană, în speță Regulamentul UE 261/2004, nu pot fi încălcate.

Acest lucru a fost subliniat luni, 18.09.2017, și de Comisarul European pentru Transporturi, doamna Violeta Bulc:

Operational decisions are taken by airlines, not by the Commission. However airlines operating in the EU must respect European rules. Thanks to the European Union, all passengers whose flights are cancelled have a comprehensive set of rights under EU law. These include the right to reimbursement, re-routing or return, as well as the right to care and in some circumstances the right to compensation. We are in contact with Ryanair, and we expect them to fully comply with those rights. National authorities are responsible for their enforcement.

Prin urmare, dacă ai fost anunțat că zborul tău cu Ryanair a fost anulat, ai dreptul în primul rând la rambursare în termen de şapte zile a întregului cost al biletului sau la redirecționare.

În plus, în funcție de momentul în care ai fost anunțat de anulare, poți solicita companiei aeriene și compensațiile stabilite de Regulamentul UE 261/2004. Acestea sunt calculate având în vedere distanța zborului anulat și pot fi de la 250 EUR la 600 EUR.

Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania te sfătuiește să faci următoarele:

  • Citește cu atenție secțiunea Drepturile pasagerilor aerieni din cadrul Întreabă expertul de pe site-ul nostru care îți explică pe larg care sunt drepturile tale în caz de anulare a unui zbor:http://www.eccromania.ro/informatii/intreaba-expertul/drepturile-pasagerilor-aerieni/

  • Dacă nu ești lămurit sau cazul tău este mai complex, sună-ne, trimite-ne un e-mail sau o întrebare pe Facebook (https://www.facebook.com/ECC.Romania) și îți vom oferi un sfat gratuit, special pentru situația ta.

  • Transmite companiei aeriene o solicitare de plată a compensațiilor legale, utilizând formularul disponibil pe site-ul acesteia.( https://www.ryanair.com/gb/en/check-in)

  • Dacă nu primești un răspuns în termen de maxim 30 de zile sau primești un răspuns negativ, trimite-ne o reclamație însoțită de: confirmare rezervare/itinerariu, reclamația transmisă către compania aeriană și, dacă este cazul, răspunsul primit. Vom încerca să găsim o soluție pe cale amiabilă, gratuit pentru tine.

You may also like

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest blog folosește cookies. Accept Află mai multe