Cum sa (nu)-ti pierzi clientii (draft)

Am cugetat mult pana sa scriu aceste randuri. Despre cum poti sa-ti pierzi clientii. Pana n-o patesti pe pielea ta, parca nu-ti vine sa crezi ce-ti spun altii. Din pacate, asta este Romania – the land of choice… Sau mai simplu, probabil e la ordinea zilei – “datorita” crizei??? – sa tragi tepe. Absolut totul se rezuma la bani. Viata toata se invarte doar in jurul banilor?!? Tipic romanesc. Romanul avid sa se imbogateasca rapid, cat mai rapid! Din pacate, tzepele se trag nu numai in turismul romanesc, ci si in alte domenii. Povestea, pe scurt:  De ani de zile am preferat cazarea la particulari – pensiuni, vile, case traditionale, cabane – in detrimentul hotelurilor si al biletelor luate prin agentii de turism. Avantaje?  Una e cand discuti direct cu proprietarul, basca negociezi preturile si alta cand iei bilete prin agentie. Scapi de comisioane, stres, alergatura samd. Asadar… am sunat in urma cu o luna sa fac rezervare pentru sfarsitul lui iunie la o vila din Eforie Sud. Deh, sunam dinainte taman pentru a evita cautarea cu sufletul la gura pe ultima suta de metri, aoleu gasesc sau nu gasesc loc de cazare.  De mers la plezneala nici nu se punea problema, atata vreme cat mergeam cu un copil mic. Toate bune si frumoase, alesesem o vila care arata bine in poze, implicit intrunea toate conditiile pe care le vroiam. Am intrebat de avans, mi s-a spus ca nu-i obligatoriu, ca indiferent daca trimit/nu trimit avansul, ea (proprietara) ne-a notat in caietel si rezervarea este, deci, facuta.
Cu o saptamana inainte de sejur,am  sunat din nou pentru a (re)confirma rezervarile. “Rezervarea a fost anulata inca de saptamana trecuta pentru ca nu ati trimis avans. Am incercat sa va sun dar nu mi-ati raspuns”  (!!!) … Poftim??? Am ramas perplecsi. Acel telefon evident ca nu a existat… Si dintr-odata toate planurile se duceau pe apa sambetei. Ajunsesem sa-mi para rau de toata promovarea facuta in jurul conceptului de cazare la particulari. Totusi… inclin sa cred ca a fost un caz singular asa cum nici padure nu exista fara uscaturi. Pana acum nu am mai intampinat astfel de probleme cu proprietarii de unitati turistice particulare.
In plus, la nicio alta unitate turistica din Romania sau din afara tarii nu se cere avans. Inclusiv la hoteluri. Se face rezervare directa, omul se prezinta in ziua stabilita, se plateste sejurul; daca nu se prezinta in ziua stabilita, abia atunci se anuleaza rezervarea… Unii mai au inca de invatat…

Un articol asemanator si concluzii gasiti la Ciprian Stavar.

Acest articol a fost citit de 8488 ori

Articole asemănătoare

1 comentariu pentru “Cum sa (nu)-ti pierzi clientii (draft)

  1. Evident, traim in Romania si asta ne mananca tot timpul (si nu numai…!). Toata lumea s-a obisnuit sa dea vina pe criza, mama ei de criza in brate cu cei care au pus-o la cale! Tzepele sunt acum o idee de afacere: nimeni nu-si mai respecta contractul scris, ce sa mai vorbim de o promisiune facuta la telefon. In cazul dat, probabil ca persoana in chestie n-a dat cioara din mana pe vrabia de pe gard, pentru ca probabil si ea si-o fi luat destule tzepe cu unii care s-au razgandit intre timp sau poate datorita crizei (!), n-au mai putut sa se tina de cuvant si au fost nevoiti sa renunte la vacanta planificata.
    Banii sunt o mare problema, este adevarat. Chiar ieri de exemplu, intr-o emisiune TV, Mircea Dinescu, intrebat fiind de Stelian Tanase cum s-ar putea rezolva aceasta situatie si schimba conceptia actuala despre valori, spunea ca probabil ar trebui sa ne intoarcem in urma cu vreo 2000 de ani, sa revenim la vremurile lui Christos si la povetele Lui. Altfel, nici eu nu prea vad incotro ne indreptam… Sau poate ne-ar trebui un “decembrie ’89” dupa care, toata lumea (de jos, ca cei de sus stiau ei ce si cum) devenise mai buna peste noapte, sau, Doamne fereste, cate un cutremur ca-n ’77 cand toti am priceput cat de mici suntem, la cel mult cativa ani si asta ar trebui sa se intample la nivel mondial…
    Altfel, vacanta placuta si vreme buna!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* GDPR (obligatoriu)

*

Sunt de acord

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.