Masina practica

Inca din vremurile ancestrale, oamenii au cautat si construit metode de transport pentru diverse materiale sau hrana. Incepand de la bustean, targa, caruta, trasura, bicicleta si culminand in sec. al XIX-lea cu inventia colosala a automobilului. Astazi, masina este o necesitate si, uneori, un moft luxos pentru altii.

In ultima vreme am citit cu stupoare ca, in ciuda crizei economice, 20.000 de masini de lux strabat strazile Bucurestiului. Spre exemplu, 100 Ferrari, 150 Bentley si nu mai putin de 120 de Maserati, dupa cum se arata intr-o statistica realizata de Ministerul de Interne. Un alt articol ne spune ca romanii au epuizat stocurile Ferrari pe 2010, dealerul fiind nevoit sa vanda chiar si unele modele din stocul pe 2011! Pe de alta parte, un studiu realizat de auto.ro si Daedalus arata ca masina preferata a romanului este Volkswagenul second hand, iar a americanului, Toyota; totusi Renault a fost cea mai vanduta marca in Romania in 2010, urmata de Skoda, Ford si Opel.

Ideea acestui articol a pornit de la Cristian Manafu care ne recomanda tuturor un RCA responsabil! Nu un RCA ieftin, ci responsabil! Pentru ca, scrie Manafu, „Stati un minut si reflectati la situatia in care va loveste cineva cu o polita ieftina la una din societatile cu mari probleme pe piata. Sa va ganditi la cati nervi va veti face, prin ce birocratie veti trece si cat va va costa in final sa nu va bucurati de propria masina.”

Asadar, eu nu voi recomanda o masina scumpa sau ieftina. Stati un minut si reflectati daca merita sa luati o masina cu nspe cai putere cand in Romania viteza maxima pe drumurile nationale este de 90 km/h, in orase, 50 km/h, pe autostrazi 130 km/h, iar pe drumurile europene 100 km/h. Pretul unei masini creste si in functie de nr. cailor putere. Cu cat o masina este mai puternica, cu atat si consumul de carburant va fi mai mare.  Iar carburantul, dupa cum vedeti si voi, este scumpit luna de luna. Are rost sa-ti iei o masina puternica, full options, la o caruta de bani si sa nu te poti bucura din plin de ea din cauza limitarilor in vigoare din Romania? Hai ca strainii nu sunt asa restrictivi, dar te gandesti ca poate vei folosi masina zi de zi pe drumurile romanesti… Pe de alta parte, are rost sa cumperi o masina second hand de afara, la mai putini bani si pe care vei plati o alta caruta de bani pentru taxele de inmatriculare fiindca e un Euro 2 sau Euro 3? Are rost un SUV cand locurile de parcare sunt si asa limitate, inguste, stramte? Stiati ca in China daca nu ai loc de parcare, nu ai dreptul sa-ti cumperi masina? Ca sa nu mai vorbim de faptul ca RCA-ul si impozitul pentru masina aceea puternica sunt de n ori mai mari decat pentru masinile obisnuite. Inca un aspect: o masina puternica ar trebui condusa de un sofer experimentat. Altfel, vezi cazul recent al celor 5 oameni (dintre care 4 bolnavi care se intorceau de la dializa) omorati de o fatuca incepatoare (permis de 2 luni!!) cu un bmw pe care n-a reusit sa-l stapaneasca…

Adrian Furnica, intr-un editorial publicat recent in ziarul Gandul, scria: „Fiecare conducator de SUV sau masina scumpa peste medie din România, o data pe trimestru sa fie obligat sa conduca o zi prin traficul din Bucuresti un Trabant. Sau daca nu prin Bucuresti macar sa faca un drum pe DN1 pâna la Ploiesti si înapoi. Eu cred ca ar fi cel mai bun tratament împotriva modului de transformare al individului indus de masina pe care o conduce.” Se mai spune ca dimensiunile masinilor sunt alese invers proportional cu satisfactiile din viata sexuala.  Asa o fi?!?

Trecand peste toate astea, consider ca o masina trebuie sa fie in primul rand, practica. Masina preferata trebuie sa o poti folosi oricand ai nevoie fara sa bagi prea multi bani in ea luna de luna. O masina cu strictul necesar. Ganditi-va pentru ce va trebuie, cat si unde o veti folosi, studiati cu atentie toate ofertele care se incadreaza in tiparul respectiv si abia apoi cumparati-o… Si nu uitati de RCA si  Rovinieta , obligatoriu. Casco, optional.

Acest articol a fost citit de 11550 ori

Articole asemănătoare

4 comentarii pentru “Masina practica

  1. Pentru cei care si-au cumparat Ferrari, Bentley sau Maserati, asa cum nu a contat pretul masinii, tot asa nu va conta nici cat ii va costa combustibilul sau daca vor gasi loc in parcare, iar rovinieta, vine ea la ei, nu se duc ei sa-si cumpere. Se uita lumea la ei pe strada? Aia e important!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* GDPR (obligatoriu)

*

Sunt de acord

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.