Viața e (mai) frumoasă pe bicicletă. Am pedalat pentru mediu și povești

În perioada 1-7 iunie s-a desfășurat Săptămâna bloggerului biciclist, o campanie demarată de BlogalInitiative.ro în urma iniţiativei Bike2Work de încurajare a companiilor să-şi îndemne angajaţii să facă echipe şi să vină la birou cu bicicleta. Însă, întrucât nu toţi bloggerii au birou, în „Săptămâna Bloggerului Biciclist”, aceştia au fost îndemnaţi să meargă timp de o săptămână cu bicicleta. Oriunde. Zis și făcut. 🙂

daipedala

Echipa DĂ-I pedală pentru mediu și povești

Echipa noastră a fost formată din Daniela Bojincă, Andreea Lazăr și subsemnata. Pentru a găsi numele care să ne reprezinte, ne-am jucat puțin cu numele noastre, mai exact cu inițialele, ajungând la formula finală perfectă: D, A, I = DA-I pedală.

Concept

După ce-am găsit numele echipei –  DA-I pedală – trebuia să stabilim pentru ce anume pedalăm. Am mizat pe povești, pe locurile faine (cunoscute sau mai puțin cunoscute) pe care le poți descoperi mergând cu bicicleta, dar și pe mediu și protecția sa. De aici s-a născut motivația: DA-I pedală pentru mediu și povești.

Ce am făcut în Săptămâna Bloggerului Biciclist

Ne-am împărțit sarcinile, nu înainte de a crea pagina de facebook pentru campania noastră și de a stabili strategia conținutului editorial.

Daniela s-a ocupat de locuri și, implicit, obiective turistice/istorice din Tg. Jiu, Andreea s-a ocupat de evenimentele (legate de biciclit & mediu) din București, iar eu de locuri mai puțin cunoscute din București & parcuri.

Screenshot_2015-06-13-22-59-51În fiecare seară am postat fiecare pe pagina de facebook ceea ce am făcut în ziua respectivă, alături de curiozități și alte chestii inedite din lumea bicicletelor. De asemenea, pe instagram pot fi văzute o parte din fotografiile pe care le-am făcut în peregrinările noastre. (hashtagurile #povestipebicicleta si #pedalapentrumediu)

Nu am pedalat ca să facem zeci de kilometri, ci din contră, am pedalat ca să ne bucurăm de plimbarea cu bicicleta și de ceea ce vedeam în jurul nostru.

Între timp, ni s-au alăturat campaniei și alți susținători pe care i-am prezentat în pagina de facebook. Am creat o serie de tricouri cu numele echipei noastre și, totodată, am organizat un mic concurs cu premiu ce consta într-un tricou (participanții trebuind să se plimbe cu bicicleta, să folosească aplicaţia iVelo și să prezinte un printscreen al traseului făcut). Iar Bogdan Dărădan, unul dintre susținătorii noștri, ne-a luat un scurt interviu pe care îl puteți citi pe blogul lui.

I’Velo – despre aplicație

În timpul plimbărilor cu bicicleta am folosit aplicația I’Velo. Un review video al aplicației puteți vedea la Daniela pe blog sau pe pagina de facebook a campaniei. 🙂

Care sunt avantajele aplicației I’Velo?

  • Marchează traseul pe care îl faci
  • Înregistrează viteza medie, maximă și distanța în km
  • Îți arată zone periculoase – obstacole, gropi etc (și le poți marca, la rândul tău)
  • Înregistrează traseele fără a fi nevoie de o conexiune la internet
  • Harta îți arată centrele de închiriere ivelo, dar și magazine de biciclete și locuri favorite

Ce îmbunătățiri s-ar putea aduce aplicației I’Velo?

  • Posibilitatea de a da pauză traseului atunci când te oprești (dar nu ai terminat traseul propriu-zis)
  • Posibilitatea de a adăuga/vizualiza pe traseu obiective turistice cu mici descrieri (eventual însoțite de un link către wikipedia)
  • Posibilitatea de a calcula distanța în km și traseul între diferite locuri/obiective turistice

Aplicația I’Velo poate fi descărcată de aici: Android (https://play.google.com/store/apps/details…) şi iOS (https://itunes.apple.com/ro/app/ivelo/id995176693)

Probleme întâmpinate în Săptămâna bloggerului biciclist

Din păcate, nu ne putem compara cu alte orașe prietenoase cu bicicliștii (Copenhaga, Amsterdam, Utrecht sunt în top 3), însă, cu puțină educație, informare și încurajare din partea autorităților, am putea fi pe drumul cel bun. Principalele probleme sunt legate de:

infrastructură (puține piste pentru biciclete, puțini km; unele piste au mai puțin de 50 cm lățime). ”În luna mai, Administrația Străzilor București avea în administrare 10 piste. Acestea au o lungime de aproximativ 44.65 km dintre care 32,76 km cu o bandă și un singur sens de circulație și 11.89 km cu dublu sens de circulație.” (sursa)

– pietonii care circulă, de obicei, tocmai pe pistele pentru biciclete, în loc să circule alături. Îi claxonezi și se uită urât la tine. Ba chiar vezi și postări pe facebook în care bicicliștii sunt înjurați că se plimbă prin… parcuri! ”Recunosc că nu am înțeles niciodată pedalatul prin parc. Mai ales când mai văd că mă claxonează câte unul grăbit să facă ture de lac echipat cu cască, mănuși și costum de cycling, de parcă slalomul printre căței și bebeluși ar fi cel puțin sport olimpic” sau ”Eu nu-i înțeleg pe ăia care te claxonează când alergi prin parc deși au ditamai aleea la dispoziție să depășească. Sau care claxonează mame ieșite la plimbare cu copii care au adormit. Le-aș băga claxonul ăla unde nici razele soarelui nu străbat.”  Codul rutier spune să circuli cu bicicleta pe pistele special amenajate pentru acestea, iar în lipsa acestora, pe carosabil, în partea dreaptă. Parcul este pentru toată lumea și trebuie să învățăm să coabităm. Vezi grupuri de pietoni care staționează pe piste, părinți care își lasă cărucioarele pe piste. Eu pedalez des prin parc (Alexandru Ioan Cuza, fost IOR) pentru că are pista pentru biciclete. Bunul simț ar trebui să-i oblige pe pietoni să nu meargă pe pista pentru biciclete. Prefer să îi claxonez și să le atrag atenția să circule alături. Educația de aici ar trebui să înceapă. Altfel… vrem o țară ca afară, nu?

– șoferii care se fac că nu te văd și alte incidente din trafic care fac ca pedalatul să fie cam stresant pe șoselele din București

11351265_940097922723175_5724719308872205023_nTotuși, deoarece campania inițială (bike2work) încurajează mersul cu bicicleta la muncă, iată câteva motive pentru care ai putea să faci asta:

– Mersul pe bicicletă este sănătos. Poate înlocui cu succes o oră la sală, întrucât, potrivit Womens Health Magazine, o oră de pedalat înseamnă 488 de calorii pierdute.

– Conform unui studiu, mersul pe bicicletă îți dă energie pentru o zi întreagă

– Bicicleta nu consumă combustibil, deci este un mijloc de transport gratuit și care nu poluează

– Conform unui alt studiu, mersul pe bicicletă este mai bun pentru sănătatea fizică și mentală decât mersul cu celelalte mijloace de transport în comun din cauza înghesuielii, a stresului și a mirosurilor neplăcute…

Chiar dacă Săptămâna bloggerului biciclist s-a încheiat, proiectul nostru DA-I pedală pentru mediu și povești merge mai departe, iar poveștile despre biciclete, mediu, evenimente și locuri faine le puteți urmări pe pagina de facebook.

Cum a fost pentru Daniela Bojincă, puteți citi aici, iar pentru Andreea Lazăr, aici. Și cărora le mulțumesc, cu această ocazie, pentru o companie & campanie fantastică!

Indiferent că te deplasezi la muncă, prin oraș și parcuri,  la munte, pe drumuri de țară sau prin pădure, viața e frumoasă… pe bicicletă!

 

Acest articol a fost citit de 6627 ori

Articole asemănătoare

3 comentarii pentru “Viața e (mai) frumoasă pe bicicletă. Am pedalat pentru mediu și povești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* GDPR (obligatoriu)

*

Sunt de acord

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.