Putem spune ca industria comertului online in Romania se indreapta cu pasi repezi spre maturitate. Sigur, unii vor spune ca piata e inca la inceput, insa daca ne uitam la evenimentele care au avut loc sau sunt programate sa aiba loc anul acesta, realitatea e cu totul diferita.
Atunci cand vorbim de cumparaturi online, exista 2 mari piete: cea de IT, despre care vom vorbi mai multe intr-un articol viitor si cea de haine online. Desi conduc detasat in topul vanzarilor, activitatea lor este destul de diferita, cel putin daca ne uitam asupra evolutiei vanzarilor. De exemplu, in timpul verii, numarul de electronice si electrocasnice scade destul de mult comparativ cu lunile octombrie-decembrie (probabil si din cauza faptului ca valorile sunt mai mari, iar lumea isi strange bani de concedii), pe cand magazinele de haine online au vanzari record: publicul feminin cumpara rochii si in general, mai toata gama de haine de dama de vara, nu doar intr-o singura perioada a verii, ci de la inceput si pana la sfarsit.
In 2012 magazinele online au fost intr-o oarecare masura impinse de la spate de afiliatii retelei de marketing afiliat 2 parale. Referitor la ce am spus mai sus, anul acesta va avea loc un eveniment foarte important: eMag, cel mai mare retailer online din Romania, isi va deschide propria retea de afiliere, care va contine si magazine de haine si rochii (de fasion, in general). Pentru piata de fashion, asta nu inseamna decat o crestere a mediului concurential, iar pentru afiliati si pentru clientii care obisnuiesc sa cumpere haine online, lansarea noii retele nu va duce la altceva decat la preturi mai bune si oferte mai bogate.
Ramane de vazut care vor fi masurile luate de cei din conducerea celor 2 retele pentru a stimula vanzarile, dar si cum magazinele participante se vor adapta la noile schimbari.
un guest post de Doro
4 comments
[…] Situatia pietei de haine online 2013 […]
Este o treaba foarte buna piata online, dar de multe ori te trezesti ca nu ai cumparat ceea ce ai dorit sau ca produsul este de o proasta calitate…acestea ar fi riscurile.
Nu si cand stii ca magazinul din care cumperi are o reputatie si ceva vechime in domeniu. 🙂
imi place sa cumpar online, mi se pare mult mai practic