#JeSuisCharlie, ”cel mai popular hashtag din istoria Twitter” sau cum jurnaliștii nu verifică informațiile

Ieri, cotidianul francez Le Monde a arătat că hashtagul #JeSuisCharlie este departe de a fi cel mai popular din istoria Twitter. La câteva ore de la atacul produs asupra redacției săptămânalului francez satiric Charlie Hebdo din Paris, a apărut pe twitter hashtagul #JeSuisCharlie, folosit în semn de solidaritate și care a generat 5 milioane de tweet-uri în 2 zile (de miercuri după amiază – 7 ianuarie – și până pe 9 ianuarie). Motiv pentru care metronews.fr a publicat informația (mai întâi pe site, apoi pe twitter) că ”#jesuischarlie este cel mai popular hashtag din istoria twitter”. Informația a fost corectată ulterior, metronews.fr spunând că este ”unul dintre cele mai populare hashtaguri din istoria twitter”.

(ce este un hashtag am scris aici)

metronews

După nici o oră, Christopher Abboud, responsabil în comunicare pentru Twitter Franța, a atras atenția că informația este… ”inexactă”:

twitterfr1

 

Puțin după miezul nopții, vineri, 9 ianuarie, Twitter Franța a arătat că hashtagul #jesuischarlie a generat 5 milioane de tweet-uri:

twitterfr2

 

Însă, până la reacția oficială Twitter, mesajul dat de metronews.fr s-a propagat rapid; 9600 de RT-uri și preluat inclusiv de mass media.

De fapt, în 2014, hashtagul #WorldCupFinal (apărut în iulie 2014 in timpul campionatului mondial de fotbal) a generat 32,1 milioane tweet-uri, iar #vote5sos, legat de MTV Video Music Awards 2014, a generat 78 de milioane de tweet-uri, arată mashable.

Urmărind trendsmap, se poate observa că #jesuischarlie predomină:

trendsmap

 

trendsmap2

Iată, deci, încă un motiv pentru care informațiile publicate de unii și de alții ar trebui verificate în cel puțin 3 surse. În era tehnologiei, când informațiile se transmit cu o rapiditate nemaivăzută, cu atât mai mult contează acuratețea…

Acest articol a fost citit de 13007 ori

Articole asemănătoare

2 comentarii pentru “#JeSuisCharlie, ”cel mai popular hashtag din istoria Twitter” sau cum jurnaliștii nu verifică informațiile

Lasă un răspuns la iLUX Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* GDPR (obligatoriu)

*

Sunt de acord

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.