Un review scurt despre Gimo.ro – Anunturi imobiliare de la A la Z

Astazi va propun un review scurt despre www.gimo.ro. Anunturi imobiliare de la A la Z. Gimo.ro “aduce toate imobilele din Romania puse in vanzare mai aproape de gasirea unui cumparator, toate acestea la cateva click-uri distanta” dupa cum spun chiar ei.  

Anunturi imobiliare de la A la Z - Gimo.ro

Structura site

+ Site-ul Gimo.ro este bine structurat; contine foarte multe informatii utile. De la anunturile imobiliare complexe, avantajele utilizatorilor, fie ca sunt dezvoltatori, agentii ori particulari si pana la informatii despre programul Prima Casa, targuri imobiliare, credite, dar si testimoniale (o rubrica mai mult decat binevenita!), articole din domeniul imobiliar, catalogul agentiilor imobiliare si alte firme in stransa legatura cu domeniul.

+ Pagina anuntului imobiliar in sine este bine structurata; contine detalii suficiente – tip imobil, zona, structura, etaj, anul constructiei, finisaje, fotografii, harta zonei, datele de contact si, bineinteles, pretul. Este bine ca exista rubrica de anunturi similare.

+ Filtrele de cautare sunt bine puse la punct in acest moment; ar putea fi imbunatatite, asa cum am specificat mai jos, la rubrica „Uzabilitate”.

filtre1filtre2

+ exista o harta a site-ului (sitemap). Big like! Este utila atat pentru vizitatori (navigare facila), cat si pentru motoarele de cautare (indexare rapida).

Sugestii:

– In pagina principala a site-ului exista doua descrieri:

descriere1

si

descriere2

Aceste descrieri ar trebui sa fie introduse in pagina Despre Noi (si link catre pagina in meniul din footer). Nu am gasit „Despre noi” pe site-ul Gimo.ro. Este foarte important sa existe o astfel de pagina pe un site. Inseamna seriozitate si credibilitate. Spuneti de cand exista site-ul, scopul, obiectivele samd. Cele doua descrieri nu au ce cauta in pagina principala a site-ului.  Informatiile din pagina De ce noi? (din caseta „Informatii” – pagina principala) ar trebui sa existe in pagina „Despre noi”…

– In pagina principala a site-ului exista „Anunturi imobiliare promovate din…” care se repeta de doua ori. De ce?

anunturi-promovate1 anunturi-promovate2

– aveti rubrica „Ultimele imobile vandute”. Cred ca ar fi interesanta si o rubrica tip „Cele mai vizualizate imobile”.

– ideal ar fi ca meniul principal din header sa se regaseasca si in footer. De regula, utilizatorul „scaneaza” pagina de sus in jos, de la header, continut principal, footer. Ajuns la footer, poate parasi site-ul sau poate naviga mai departe. Din acest motiv, structura site-ului trebuie sa fie gandita in cele mai mici detalii, aerisita si usor de navigat.

– in paginile anunturilor imobiliare mi-ar placea sa vad, pe langa fotografii si clipuri video.

Copywriting

+  unii ar fi carcotasi in privinta nefolosirii diacriticelor; pe mine, personal, nu ma deranjeaza. Din contra, as spune ca uneori pot aparea probleme de afisare a diacriticelor din cauza setarilor browserului ori a sistemului de operare.

+ titlurile sunt optimizate pentru motoarele de cautare

+ Nu am gasit greseli prea mari de gramatica ori de exprimare

Uzabilitate

+ Site-ul se incarca rapid, navigarea prin el este facila. Logo-ul e clickabil, excelent!

Sugestii:

–  Pagina principala a site-ului este foarte incarcata cu informatii. Eu, personal, l-as vedea ceva mai aerisit, cu informatii evidentiate pentru a se distinge mai usor cele importante.

– Descrierile site-ului nu au ce cauta acolo, asa cum am mentionat mai sus, la rubrica „Structura site”.

–  Ar trebui sa existe mai multe filtre pentru cautare si posibilitatea de a selecta mai multe in acelasi timp. De exemplu, lipsesc filtrele legate de caracteristici ori alte detalii legate de imobil.

–  Pagina Politica de confidentialitate si pagina cu Termeni si conditii ar putea fi unite intr-o singura pagina. De asemenea, in meniul de jos (din footer) ar trebui sa existe si link catre pagina de Intrebari frecvente. Lipseste pagina Despre noi.

– Meniul de sus (header) l-as muta deasupra casutei cu logo-ul Gimo.ro (linkuri aliniate dreapta), iar meniul din dreapta cu selectarea judetului si a detaliilor aferente l-as transforma in meniu cu submeniuri – meniu asezat sub casuta cu logo-ul, in locul actualului meniu. Astfel, as muta caseta „Anunturi imobiliare promovate din…” in stanga si sub forma de slider mai mare. In dreapta, as aseza caseta „Avantajele utilizatorilor” cu descrieri mult mai scurte si bine evidentiate pe agentii, dezvoltatori, particulari. Plus butonul „Creeaza cont”. Acestea ar fi cele mai interesante elemente pe care le-as vedea mai bine evidentiate in pagina principala a Gimo.ro.   Iata o varianta cu 2 meniuri (si posibilitate de submeniuri) „mesterita” pe repede inainte de mine:

meniu-varianta

– in pagina principala nu am gasit o casuta simpla de cautare / cautare avansata pentru informatiile de pe site; exista butonul de cautare avansata doar in paginile secundare

Design

+ Imi place designul logo-ului Gimo.ro. Reprezinta chiar esenta site-ului.

Sugestii:  

– Nu ma entuziasmeaza prea tare paleta de culori grena – portocaliu – galben; iar griul folosit in descrierea imobilelor este neinspirat ales. Cel mai bun este textul negru pe fundal alb si ma refer aici la lizibilitate. Galbenul din pagina principala este folosit in exces pentru a se marca diferite tipuri de informatii. Din punctul meu de vedere, as evidentia doar una sau doua casete de informatii din pagina. Tocmai pentru a se separa de celelalte. Sunt multe informatii in pagina principala si trebuie marcate ca atare pentru ca utilizatorul sa le distinga mai usor.

–  Elementele de tip call to action ar trebui sa fie cele evidentiate. De exemplu, butonul “creeaza cont” / „intra in cont” / „adauga anunt” etc

–  Caseta cu Anunturi imobiliare promovate din Bucuresti (sau alt oras – in functie de selectie) ar putea fi mai mare si de tip slider. (mi-ar placea sa vad mai mult de 4 oferte)

– Caseta cu „Anunturi imobiliare din cele mai cautate orase” s-ar putea transforma intr-o caseta tip „tag cloud”.

Branding

+ Imi place Gimo, este scurt, usor de tinut minte. Insa, gandindu-ma la etimologia cuvantului, nu inteleg de unde vine G. Ok, „imo” de la imobiliare, dar G? Spuneti in pagina „Despre noi” povestea numelui Gimo.

+ Inventati si un motto/slogan (care sa apara sub logo-ul Gimo.ro). Ceva de genul „Mai mult decat imobiliare!” sau „Casa ta la un click distanta!”

+ Aveti caseta de Facebook Fans in pagina principala si butoane de distribuire catre Google+, twitter si pinterest in pagina imobilelor. Insa, din pagina unui imobil lipseste, zic eu, butonul cel mai important – facebook (like/share). Pot trimite oferta imobilului pe e-mail sau yahoo mess, dar nu pot distribui pe cea mai folosita retea sociala? Iar din pagina principala lipsesc butoanele prezentei Gimo.ro in social media. Nu de distribuire, ci de prezenta. In cadrul articolelor exista butoanele de distribuire pe retelele sociale, bravo!

+ Nu am gasit functiile de abonare la rss/e-mail in cazul introducerii unui nou imobil intr-o anumita categorie. Eventual existenta posibilitatilor de abonare prin e-mail multiple – doar la anumite informatii, doar la imobile dintr-o anumita categorie etc. Nu am gasit abonare la newsletter decat in cadrul articolelor.  Exista, intr-adevar, o alerta de pret in cazul in care pretul unui imobil se va schimba, ceea ce e un lucru foarte bun.

+ Ar trebui sa permiteti vizitatorilor sa adauge comentarii in orice pagina a site-ului – nu numai in cadrul articolelor.

+ Site-ul este actualizat constant atat cu oferte imobiliare, cat si cu articole si informatii utile, ceea ce este un lucru foarte bun!

Concluzii. Avantajele utilizatorilor si de ce Gimo.ro este un site de succes

In concluzie, mi-as dori sa fie toate site-urile imobiliare la fel de complexe in informatii si facilitati precum este Gimo.ro. Dar poate ca e mai bine asa, practic in acest fel se diferentiaza de concurenta si demonstreaza ca este un site de succes. Se vede ca este lucrat ingrijit, fiecare detaliu fiind la locul sau. Pe Gimo.ro gasesti toate aspectele legate de domeniul imobiliar. Nu se rezuma doar la a vinde/cumpara/schimba, ci si la informatii precum creditele, evenimente, targuri si alte informatii utile. In plus, comparativ cu alte site-uri din domeniul imobiliar, accesul la toate  informatiile de contact, precum si cautarea anunturilor  imobiliare se realizeaza in mod gratuit.

Un feedback inscris in cadrul concursului organizat de Gimo.ro si jurizat de Cristian Florea, Blogatu, Alexandra Baran si Juhasz Sebastian. Va puteti inscrie si voi pana pe 23 februarie inclusiv, caci premiile sunt extrem de tentante: un Nexus 7 si un scaun de birou cu functie de masaj. 

Acest articol a fost citit de 1596 ori

Post Author: Irina Bartolomeu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge