text & foto Irina & Valentin Bartolomeu
EcoBoost va spune ceva? Recunosc ca atunci cand am auzit prima oara de EcoBoost, habar n-aveam ce este, la ce anume se face referire, cu ce sa fac legatura. Am cautat si am descoperit ca este vorba despre noul motor de un litru produs de cei de la FORD. Motor ce echipeaza Noul Ford Focus EcoBoost. Deci 1L-125 CP. Suna bine, pentru unii chiar imposibil de crezut. Multi mi-au spus ca nu cred in asa ceva. Ca sigur este un motor fortat, supraalimentat si ca durata de viata va fi una foarte scurta. Ok, am ascultat, ca asa este frumos si civilizat si mi-am zis ca sunt punctele lor de vedere si, in acelasi timp, referinte pentru mine. Lucruri de care va trebui sa tin seama atunci cand voi testa masina. Clipa aceea a sosit.Locul de plecare, Tiriac Auto. Vineri dimineata. Actele au fost semnate repede, plinul facut si… la drum! Recunosc ca, la prima vedere, am fost foarte circumspecti de posibilitatile motorului, avand in vedere dimensiunile masinii. Aspectul exterior nu este deloc de neglijat. Mi-as permite sa spun ca este foarte “fatoasa’ si mare. O tona si vreo 300 de kg inseamna ceva. Daca mai pui si vreo 4 persoane plus bagaj se schimba datele problemei. Am fost asigurati ca nu este nicio problema si ca vom fi surprinsi de ceea ce poate.
Motorul porneste numai dupa ce calci pedala de ambreiaj. Multi vor rade si vor spune “asta stim, am mai vazut, nu e ceva nou, toata lumea o face’. Da, da, dar altele erau motivele care te indemnau sa calci ambreiajul pe modelele mai vechi. Aici am constatat ca, in primul rand, este o masura de protectie in situatia in care este bagata in viteza, iar in al doilea rand, intervine tehnologia Start-Stop. Pentru cine nu stie ce este, voi incerca sa povestesc cum am descoperit-o. Pornit motorul, plecat de pe loc, primul viraj, al doilea viraj si semafor. Reduc viteza, o pun la punct mort si opresc complet. In momentul urmator, pe plansa de bord s-a aprins un bec verde cu un cerculet si litera A in mijloc. M-am gandit ca, fiind verde, e de bine si nu m-am ingrijorat. De fapt, imi arata ca motorul fusese oprit. Lucru de care nu imi dadusem seama datorita faptului ca motorul toarce ca o pisicuta, iar masina este foarte bine antifonata. Abia in clipa in care am calcat ambreiajul, motorul a pornit si… din nou la drum. Pe parcursul testarii mi-a venit o idee. La ce te mai poate ajuta lucrul acesta? In situatia in care iti “moare’ motorul, daca ai calcat pedala de ambreiaj, fara a lua contactul, porneste singura. Este o treaba desteapta. Nu mai trebuie sa rasucesti cheia in contact, sa astepti sa se stinga martorii de bord si toate cele. Urmatoarea etapa a fost sa descopar butoanele si manetele de la bord. Nu sunt multe, dar sunt foarte bine asezate. Consola centrala dedicata climei si instalatiei audio, iar pe volan, comenzile necesare accesarii acesteia si a computerului de bord. Instalatia audio te uimeste! Se aude impecabil.
Ajunsi acasa, piticotul – cel cu alfabetul – deja tropaia pe langa masina. Nu singur, ci insotit de fetitele de prin cartier. Piticotul, extrem de incantat, nu mai contenea cu intrebarile: asta pentru ce e?, dar asta ce face?, cum merge asta? etc. Avea sa descopere pe drum toate facilitatile…
Dupa parcurgerea in intregime a cartii masinii si dupa ce am descoperit ce sunt toate “gargaritele’ de pe plansa de bord, mi-am spus ca a venit momentul mult asteptat, sa punem in practica tot ceea ce am citit. A mai fost un mic detaliu asupra caruia voi insista. Alegerea traseului si a numarului de persoane din masina. Am ajuns la cinci persoane. Soferul, caci fara am constatat ca nu se poate, piticotul, jumatatea, post de copilot si prietenii nostri apropiati, observatori si carcotasi. Dupa lungi dezbateri, traseul a fost fixat si rezervarile facute. Ne-am dorit un traseu complex care sa cuprinda mai toate tipurile de drumuri, dar si cu relief variat. Bucuresti-A1-Pitesti-Ramnicu Valcea-Voineasa-Transalpina-
Pe tot traseul masina s-a comportat admirabil. Clima a fost setata pe 21de grade la sofer, 22 de grade pasager, cu aerul conditionat pornit si nu a fost oprit o clipa. Se spune ca, la motoarele mici, aerul conditionat ia din puterea motorului. Nici vorba de asa ceva la Noul Ford Focus EcoBoost. Farurile setate pe modul automat, instalatia audio functionala non-stop. Cam acestea au fost conditiile in care s-a circulat.
Am putut face urmatoarele constatari: in momentul in care motorul trece de 2000 de rotatii se infige zdravan, capata viata. Lucru de admirat avand in vedere ca zona rosie de pe turometru este undeva pe la 6500. Computerul de bord setat pe modul ECO te indruma cand sa schimbi treptele de viteza. Aceasta se traduce printr-un consum redus de carburant si poluare mica. Astfel, la o viteza de 120 de km pe bord, zona in care acul sta fix la verticala – mitul spune ca aici este optimizata masina sa consume cel mai bine – treapta 6 de viteza, turometrul masinii arata 2600, iar consumul instant 4.6-4.7 litri. Nu imi dau seama daca e bine sau rau. Cert este ca motorul nu a fost turat, de zgomot nici nu poate fi vorba. Abia pe la 3500-4000 rpm incepeam sa-l aud. Consumul mediu in conditiile date a fost de… 7.1 litri la suta de kilometri! In total, cu un plin, am facut 700 de km. Consumul in oras a fost de 10.1 litri.
Concluzia mea este ca pentru un motor de 999 cm cu 125 CP si 3 cilindri este un consum foarte bun. Si spun asta facand comparatie cu un motor de 1.4-16V cu 90 CP EcoTECH care are aceleasi consumuri, dar mult mai “puturos’.
Pe Transalpina nu am avut nicio problema la urcare. S-a urcat numai cu treapta 1 si 2, cu motorul turat pe la 3000 rpm. La coborare am constatat ca frana de motor functioneaza foarte bine in treapta a 3-a. Nici nu stai pe loc, dar nici nu fuge ca nebuna. Consum 0, daca mai este nevoie sa mentionez!
Sper sa nu fi scapat ceva din vedere. Lucrurile importante le-am mentionat. Poate doar sa mai spun ca masina a fost echipata cu jante de aliaj de 16’’ cu anvelope Continental 215/55/16. Singurul lucru care nu m-a multumit 100% a fost volanul. Eu conduc cu o mana pe volan si una pe schimbator. Lucru mai putin placut la acest model care te obliga sa stai cu ambele maini pe volan, datorita formei ergonomice. Astfel ai toate comenzile la indemana. Dar te obisnuiesti. Franele impecabile, cu discuri si pe spate. Cutia manuala cu 6 trepte. Consola de bord generoasa ca spatiu de depozitare. Adica o cotiera mare si foarte adanca, doua suporturi de pahare sau pahar si scrumiera, bricheta si inca un spatiu destul de mic pentru nu stiu ce. Dar era acolo. Noi l-am folosit pentru telefoane. Torpedoul incapator, cu suport pentru documente si intrari USB si AUX. Aici sunt ascunse in cazul in care le veti cauta.
Ne declaram uimiti, placut surprinsi si pe deplin multumiti de aceasta masina. Ideala pentru o familie linistita ce isi doreste confort, siguranta si economie. Nu ne gandim aici numai la carburant, asa cum face toata lumea, ci si la toate celelalte taxe care trebuie platite, cat si la intretinere. Nota 10.
Aceasta escapada a fost posibila datorita lui Adrian Ciubotaru si echipei Tiriac Auto, motiv pentru care le multumim.
17 comments
Marisor consumul.
Hmm… 10,1 litri în oraş? Cam mult! Oricum, Ford produce maşini bune, rezistente, dar mai degrabă pentru publicul american. Mă refer la consumul de combustibil: într-o societate care plăteşte 3-4 dolari pe galonul de benzină (aprox. 3,7 litri) – poate mai mult de la criză – nu contează că are 10,1 litri pe 100 km sau 20 sau 30. La noi, e mai greu, dar ce-i drept nici preţul nu e pentru oricine…
P.S.: Felicitări pentru imagini! Au ieşit foarte bine!
Arata bine
Arata foarte bine. Cum spuneam in articol, e fatoasa si in exterior, dar si in interior. Confortul m-a dat pe spate. Am oscilat intre titlul actual si, parafrazandu-l pe Lenin, Confort, confort, confort! 🙂
Mi se pare un consum enorm, degeaba ai un motor de stergator de parbriz daca per total mananca asa de mult.
Domnilor, ce masini conduceti? Si ce motorizari? Cumva diesel? Sa nu confundam merele cu perele. Se stie ca benzinarele au consum mai mare in raport cu dieselul. Dar comparatia este total nereala. Faceti comparatia tot cu un benzinar de 1 litru si cam cu ceva cai putere apropiati. Vreau sa aud daca aveti termen de comparatie. Cred ca si daca ar fi consumat 5 litri la suta, tot ar fi fost mult. Eu zic ca cineva care isi permite masina, nu se va zgarci la ceva litri in plus. Altfel exista diesel. Asta daca merita diferenta de bani si intretinerea ulterioara. Nu mai vorbesc de pretul motorinei.
pretul motorinei difera fata de cel al benzinei? tot loganul consuma mai putin si daca este si mcv break poti sa si dormi in el. :-p
domnu’, v-as recomanda o caruta, se doarme bine in ea, nu consuma nimic, iar de asigurare ce sa mai vorbesc 😛
consuma si aia. nutret pt cal, etc… dupa posibilitati… oricum, prefer un consum mic. nu de alta, da-i zilnic. si pe pa langa asta, o caruta nu costa cat o masina chit ca-i ea logan care consuma oricum pe jumatate fata de ford. acum na, depinde si de cine o conduce…
@’mnealui, confunzi merele cu perele. Motoarele diesel cu cele pe benzina. Normal ca vei avea un consum mai mic, dar altele sunt costurile de intretinere la o masina cu motor pe benzina fata de un diesel. Ca sa nu-ti mai spun ca si nr de km facuti intr-un an conteaza.
banul conteaza, restul, apa de ploaie.
Ce bine ca n-am castigat. Nu reuseam sa ma bucur atat de mult ca si voi.
Felicitari pt mini vacanta.
Multumesc! Chiar a fost o bucurie pentru noi! 🙂
[…] Peste 700 de km cu Noul Ford Focus 1L EcoBoost […]
[…] mai veche, nu stie saraca de start-stop… In fine, concluziile testului Ford le puteti citi aici. Prezenta activa in social media : facebook (peste 47.000 fani, campanii, aplicatii interactive, […]
Consum mare, chiar daca e vorba de benzinar vs benzinar!
Ce parere ai de 1.8 16valve, motor aspirat, 140 cp ce are un consum de 6-7 extraurban si 10-12 urban?Si e un motor “vechi”, neevoluat ,fata de “bijuteria” asta facuta doar sa consume banii mai repede?
Greutatea masinii este de 1300 kg, deci nici motivul greutatii nu poate fi invocat.
Bun articolul, este intr-adevar o masina buna.