Influențatorii din mediul online românesc. Infografice

Zilele trecute, Cristian Manafu și echipa Starcom MediaVest Group au lansat un studiu despre rolul influențatorilor din mediul online românesc. Astfel, influențatorii au fost împărțiți în trei categorii: „Profesioniștii”, „Persoanele ca noi” și „Celebritățile”.

Profesioniștii sunt persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu și sunt urmăriți de cei mai mulți utilizatori online din mediul urban (60%). Principalele domenii în care activează sunt sănătate, IT sau media, însă pot livra și conținut folositor în arii adiacente, precum: gătit, sănătate/nutriție, gadgeturi & telecom, călătorii, IT/software, știri/evenimente. Profesioniștii și-au creat imaginea de influențator în mediul offline, la TV sau în mediul online cu ajutorul Facebook, al blogurilor sau al aparițiilor în presă. Continuă să activeze în aceste medii online, dar își extind influența și pe site-uri de știri, pe Twitter sau Pinterest.

Persoanele ca noi sunt influencerii care și-au dobândit un statut într-un anumit domeniu, datorită furnizării constante a unor informații relevante pentru un anumit segment. Se aseamănă în multe aspecte cu “Profesioniștii”, dar sunt urmăriți de o audiență mai restrânsă (42% din online users) și mai matură (53% dintre ei au vârste peste 35 de ani). S-au remarcat prin online, fiind găsiți pe Facebook, Instagram, bloguri, prin Google Search, recomandările prietenilor sau în urma discuțiilor de pe forumuri. Principalele domenii despre care scriu sunt călătorii, timp liber, povești din viața de zi cu zi sau recomandări culinare. Read more about Influențatorii din mediul online românesc. Infografice

Facebook introduce o reacție temporară de Ziua Mamei

Facebook a introdus, pentru Ziua Mamei (8 mai), o reacție temporară, numită ”thankful”: o floricică mov.

Totuși, în România, Ziua Mamei se sărbătorește, începând cu anul 2010, în prima duminică a lunii mai, respectiv 1 mai. Read more about Facebook introduce o reacție temporară de Ziua Mamei

Suedia, prima țară din lume care are propriul număr de telefon și cont de twitter administrat de cetățeni

Suedia, prima țară din lume care are propriul număr de telefon și la care oricine poate suna, indiferent de țara în care se află, iar apelul este taxat ca unul internațional normal (în funcție de fiecare operator de telefonie) – theswedishnumber.com Read more about Suedia, prima țară din lume care are propriul număr de telefon și cont de twitter administrat de cetățeni

Importanța gastronomiei în turism. Infografic

În urma unui sondaj, 88,2% consideră că gastronomia poate fi un brand pentru un anumit loc. Așa cum România se laudă străinilor cu mămăligă, papanași și pălincă, era firesc ca fiecare țară sau zonă să se laude cu gastronomia sa. La Bruxelles am testat, de exemplu, așa-numitele gauffres cu ciocolată (pe care le-am regăsit și în Amsterdam, dar și în România; nu se compară cu originalul) și cartofii cu maioneză, un alt specific belgian. Ori de câte ori ajung într-un loc în care n-am mai fost, întreb care este specialitatea casei, o testez și, bineînțeles, o fotografiez și urc pe rețelele sociale – facebook & instagram, cu textul și hashtagurile aferente. Read more about Importanța gastronomiei în turism. Infografic

Ads-uri pentru Instagram direct din Facebook Ads Manager

Cum poți să creezi rapid și ușor ads-uri pentru instagram? Simplu. Direct din Facebook Ads Manager. Dacă derulezi deja campanii pe Facebook, pentru instagram va fi la fel de ușor. N-ai nevoie decât de o pagină de Facebook. Read more about Ads-uri pentru Instagram direct din Facebook Ads Manager

Facebook celebrează ‪#‎StAndrewsDay‬ cu steagul României

Sf. Andrei este patron al Scoției (steagul scoțian reprezintă chiar crucea sfântului Andrei), al României, al Spaniei, al Siciliei, al Greciei și al Rusiei. De asemenea, este patronul orașelor Napoli, Ravenna, Brescia, Amalfi, Mantua, Bordeaux, Brugge, Patras etc. Deoarece era pescar, sf. Andrei e considerat de marinarii și pescarii greci drept ocrotitorul lor.

Facebook sărbătorește St. Andrew’s Day (#StAndrewsDay) pentru utilizatorii scoțieni, știindu-se că pe 30 noiembrie este Ziua națională a Scoției. Intenția e lăudabilă, însă Facebook o dă în bară afișând steagul României! Read more about Facebook celebrează ‪#‎StAndrewsDay‬ cu steagul României

Ce înseamnă să fii social media admin pentru Reprezentanţa Comisiei Europene în România

Comisia Europeana
Comisia Europeana

Pe la începutul lui aprilie, revoltată fiind de cum se face social media în România, am scris un pamflet prin care am încercat să atrag atenţia asupra unor situaţii jenante întâlnite în domeniul ăsta: furtul de imagine (foto-video), textul copy-paste, emoticoanele inutile şi abundenţa hashtag-urilor. Când am început să lucrez în domeniul social media, am avut (şi încă mai am) câteva obiective (ca să nu zic reguli) clare în minte:

  • Responsabilitate

Nu poţi scrie orice. Nu poţi face orice. Nu-i poţi copia pe alţii. Nu poți fura de la alții. Nu există „merge şi aşa”. Reprezinţi, practic, vocea instituţiei sau a companiei pentru care lucrezi. Vocea profesionistă, vocea responsabilă să furnizeze informaţiile de interes public. De aceea, a fi social media admin înseamnă o mare responsabilitate. Mai ales pentru conturile Reprezentanţei Comisiei Europene în România.

  • Transparenţă și încredere

Întotdeauna, Reprezentanţa Comisiei Europene în România a publicat informaţiile corecte şi de interes public, atât pe pagina de Facebook, cât şi pe contul de Twitter. Mesajele trebuie să fie clare şi uşor de înţeles, dat fiind că audienţa e variată, fanii/urmăritorii/utilizatorii provenind din mai multe domenii (ca pregătire profesională şi cunoştinţe specifice). Acţiunile Comisiei Europene trebuie să fie corect înţelese. Din acest motiv, pentru ziua de social media admin (3 noiembrie 2015) mi-am ales ca temă centrală conservarea şi promovarea patrimoniului cultural european despre care s-a vorbit mai puţin. Patrimoniul cultural european înseamnă mai mult decât o moștenire, iar supraviețuirea sa depinde de eforturile și de responsabilitatea fiecărei generații în parte. Read more about Ce înseamnă să fii social media admin pentru Reprezentanţa Comisiei Europene în România