Aer, mare, soare, raiul sufletului meu

Cum arată raiul sufletului tău? Aer, mare, soare sunt cele trei cuvinte-cheie ale sufletului meu. Raiul în care îmi încarc bateriile și îmi adun gândurile. Pe plajă, la umbra unui copac sau a unei umbrele, cu o carte alături, o cafea și, bineînțeles, aproape de marea de la care în niciun an nu pot să-mi iau La revedere. Pentru că, atunci când mi se spune ”Hai să dăm o fugă până la mare!”, nu stau prea mult pe gânduri, îmi fac un bagaj și plec. Dar n-o pot vedea de atâtea ori pe cât mi-aș dori (din cauza timpului și a bugetului limitat), iar marea ajunge să fie echivalentă, de cele mai multe ori, cu luna de pe cer. Raiul sufletului meu.

Aer, mare, soare. În fiecare an mă gândesc la cuvintele astea și, ori de câte ori mi-e dor să le simt mai aproape, mă uit la scoicile și cochiliile de melci de pe birou. Iar ești cu gândul la mare?, mă întreabă colegii. Iar! Mă întorc la tine iar și iar… Mare Albastră, vorba cântecului. Pe repeat, desigur.

Nu caut lux, nu caut all inclusive, nu vreau să depind de programul de masă, iar de televizor nu am nevoie. Doar aer, mare, soare. Pot să dorm chiar și pe plajă, dacă am unul-doi-trei copaci în preajmă. Însă, din păcate, stațiunile de pe litoralul românesc nu mai abundă în vegetație. În afară de drumul care duce spre Neptun (și atenție, doar drumul!), nicio stațiune nu are copaci pe plajă. Cândva existau în Mamaia. Cândva… până să fie tăiați sau uscați intenționat și înlocuiți cu palmieri costisitori, care se ofilesc mai devreme de septembrie. Spre deosebire de satele bulgărești prin care am trecut chiar în această vară și în care găsești, din loc în loc, copaci. Până și aerul ți se pare că este altfel acolo. Și totuși, locul meu de suflet, raiul sufletului meu e în 2 Mai, aproape de Micul Golf, acolo unde se păstrează, de ani de zile, aceleași ritualuri de du-te-vino pline ochi cu pește și unde găsești aproape aceiași oameni. Și oricât ar vrea unii să spună că nimic nu mai e la fel aici, din contră, pentru cei care vin aici an de an, în detrimentul plajelor și a vilelor luxoase, iubesc Micul Golf și Marea, eterna mare, le iubesc așa cum sunt.

Doi kilometri mai încolo, pițipoance cu cizme peste genunchi, cerșetori ce dorm pe trotuare, folkiști și rockeri în tabere distincte, motoare de fițe, bijuterii handmade ce se vând într-un târg improvizat ad-hoc, cozile obișnuite la celebrele clătite trase-n Vamă, vile peste vile și alte vile și hoteluri în plină (re)construcție ce au luat locul copacilor ce existau cândva, dale de piatră de zeci de metri peste nisip și cele câteva fire de iarbă, tarabe cu haine hippie, librarul – un loc demodat, șezlonguri moka, dar impuse de o consumație de cel puțin 40 de lei, mitocanu’, bibi, hamsii, pizza, terase, fuste orientale, Pasărea Colibri, bere, hamace, baldachine și zdrăngăneli de chitara pe alocuri. Pe zi ce trece, Vama Veche se transformă într-un kitsch. Vama nu mai are același farmec de acum 30 de ani și nici nu-l va mai avea vreodată. Cândva, un rai al iubitorilor de natură, corturi și muzica bună, iar astăzi un rai al pițipoancelor și cocalarilor care-și duc veacul în singurul hotel de 3 stele „ancorat” pe plajă. Și totuși, ca să te simți bine în Vamă, trebuie să nu-ți pese de ceea ce vezi în jurul tău, să ignori orice ți s-ar părea ciudat, nelalocul lui ori kitchos. Să-ți pese, așa cum ziceam la început, doar de aer, mare, soare. Read more about Aer, mare, soare, raiul sufletului meu

Gama Siviero Maria se completează perfect cu povestea fiecărui serial TV

Când spunem Siviero Maria, ne gândim doar la autentico gelato italiano. Povestea Siviero Maria a început în 1958, când Guglielmo Visani a creat un gelato, acea înghețată italiană autentică, realizată manual, pe care a numit-o în cinstea soției sale, Maria.

Iar când spunem seriale tv, filme și binging, tot la gelato ne gândim. Pentru că fiecare gelato Siviero Maria se completează perfect cu povestea fiecărui serial tv văzut. Read more about Gama Siviero Maria se completează perfect cu povestea fiecărui serial TV

Vara asta am să mă-ndrăgostesc… Havana in Timișoara

Vara asta am să mă-ndrăgostesc / Vara asta am să mă-ndrăgostesc / Vara asta am să mă-ndrăgostesc de tine” sună versurile unui cunoscut cântec românesc. Parafrazând, vara asta am să mă-ndrăgostesc de tine, Havana, de spiritul tău liber, de culoare, contrast și oamenii tăi frumoși. Read more about Vara asta am să mă-ndrăgostesc… Havana in Timișoara

S-a lansat Top Social Brands 2017

Zilele trecute, s-a lansat topul pe 2017 al celor mai active branduri în social media din România, în cadrul evenimentului anual organizat de Revista Biz. Topul, ajuns la cea de-a noua ediție, reprezintă un clasament rezultat în urma unei cercetări ample realizate de revista Biz, pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra peisajului social media din România, împreună cu ZeList.

Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza din 2017. Dacă anul trecut Samsung se clasa pe poziția a patra, anul acesta, ocupă prima poziție, iar Coca-Cola coboară, de pe primul loc, pe locul al doilea. Notabil saltul Băncii Transilvania, aflată anul trecut pe locul 27, iar în acest an, pe locul 9. Cea mai spectaculoasă nouă intrare în top aparține brandului Huawei, care ajunge direct pe locul 6; nou intrate sunt și F64, Fashion Days, Canon, Mercedes Benz, Profi, Tefal, Elefant, Philips, Penny, Vichy, Auchan, Grand Cinema, Tezyo, Garnier, Velux, Bancpost, Aptamil, Absolut, Afi Cotroceni, La Roche Posay, Rowenta, Chivas, Skoda, Starbucks, Maybelline, Sun Plaza și Smart.

În ceea ce privește tendințele, se poate remarca ascensiunea vloggingului, ultima campanie notabilă fiind lansată de Coca-Cola, #NextBigVlogger – primul vlogging talent show din România, însă toate companiile din top 10 au pus accent pe această componentă.

La polul opus, prezența pe Snapchat este, în continuare, slabă; doar 5 companii din Top Social Brands 2017 folosesc această aplicație. Primul brand din România prezent pe Snapchat a fost Coca-Cola. Dar nu este de mirare, din moment ce studiul realizat iSense Solutions și Evensys, lansat la Webstock 2016, arată faptul că aplicația este cunoscută doar de 18% dintre respondenții din mediul urban.

Read more about S-a lansat Top Social Brands 2017

PRwave.ro împlinește 12 ani

PRwave.ro, site de ştiri din afaceri, marketing şi comunicare, împlineşte 12 ani. Lansat pe 18 aprilie 2005, PRwave a fost primul website din România dedicat imaginii, comunicării şi relaţiilor publice pentru afaceri. Accentul a fost pus pe articole şi case studies, însă în timp pe www.prwave.ro au ajuns să se publice zilnic foarte multe ştiri de interes general.

În prezent, pe PRwave apar între 30 şi 50 de ştiri pe zi din domenii variate – afaceri, IT, financiar, marketing, media, evenimente, auto, velo etc. – dar şi materiale în exclusivitate scrise de specialişti în marketing şi relaţii publice în cadrul rubricilor Experts’ Opinion şi Case Studies. O altă secţiune importantă a site-ului este Books Wave, o rubrică în care sunt prezentate cărţi – atât de timp liber, cât şi lucrări din marketing, comunicare, advertising sau afaceri.

PRwave a început 2017 cu un nou template şi cu o nouă platformă, în urma trecerii de la Joomla la WordPress, ceea ce a făcut ca site-ul să fie şi mai uşor de navigat de către toţi vizitatorii. Read more about PRwave.ro împlinește 12 ani

Caroli Foods și grija pentru consumatori: prima #MâncareCuNotificare

Frigiderul viitorului este mult mai aproape de voi decât ați crede. Cu siguranță că mulți dintre noi ne-am imaginat un frigider care să ne spună când expiră produsele din el, dacă temperatura de răcire este optimă pentru produse și ce alimente nu mai sunt și ar trebui cumpărate, pentru ca, într-un viitor nu foarte îndepărtat, frigiderul să fie în stare să comande chiar singur produsele în funcție de necesitățile consumatorilor.

Și iată că primul pas a fost făcut. Caroli Foods are grijă de consumatori și prezintă prima #MâncareCuNotificare. Astfel, Salamul Semenic Extra de Caroli are acum o etichetă inteligentă, cu Carolimetru Termic, care te notifică dacă produsul tău nu este păstrat la temperatura optimă.

Acest cadran termosensibil își schimbă culoarea în funcție de temperatura produsului: sub 8°C are culoarea verde, iar peste 8°C incepe să sa coloreze în galben. Când cadranul termosensibil începe să se coloreze în galben este un semn de atenționare că produsul trebuie reamplasat la rece, sub 8°C.

Read more about Caroli Foods și grija pentru consumatori: prima #MâncareCuNotificare

Black Friday de iarnă la Media Galaxy

Media Galaxy®, unul dintre cei mai importanți retaileri electro-IT din România, surprinde clienții cu o săptămână de reduceri în cadrul campaniei Black Friday de iarnă. Astfel, în perioada 16 – 22 februarie, retailerul a pregătit oferte promoționale pentru mii de produse din toate categoriile. Promoția este valabilă atât în rețeaua de magazine, cât și pe www.mediagalaxy.ro.

Oferta Black Friday de iarnă include discounturi la toate categoriile de produse:

  • Reduceri de până la 6000 lei la produsele din categoria Electronice: televizoare LED Full HD, camere foto, boxe portabile, căști etc.
  • Reduceri de până la 980 lei la Electrocasnicele Mici: stații de călcat, fiare de călcat, aspiratoare, storcătoare de fructe și legume etc.
  • Reduceri de până la 1500 lei la Electrocasnicele Mari: electrocasnice incorporabile, frigidere, mașini de spălat etc.
  • Reduceri de până la 320 lei la produsele din categoria Comunicații: tablete, dispozitive smartphone, carduri de memorie, cabluri de date USB etc.
  • Reduceri de până la 1000 lei la produsele din categoria IT: tablete, laptopuri, imprimante, multifuncționale, desktopuri, boxe, camere web, HDD-uri etc.
  • Reduceri de până la 150 lei la produsele din categoria Entertainment: jocuri, tastaturi de gaming, cabluri HDMI, mousepad-uri etc.

Read more about Black Friday de iarnă la Media Galaxy

La mulți ani, Blogal Initiative!

În urmă cu 6 ani, platforma Blogal Initiative a fost construită ca o punte între clienți, agenții și bloggeri, valoarea premiilor oferite depășind în prezent 200.000 de euro.

Trebuie să recunosc că și datorită platformei Blogal Initiative am crescut ca blogger, dovadă fiind cele peste 25 de campanii pe care le-am câștigat. Idei crețe, idei pe verticală. Cea mai mare realizare – prin intermediul Blogal Initiative – a fost premiul obţinut la competiţia Blogger European 2013 – o vizită de studiu la Bruxelles, în inima instituțiilor europene. Apoi expoziția de fotografie ”Romeo și Julieta” la Teatrul Masca (pe care ulterior am ”plimbat-o” și pe la Târgu Mureș, la Hotel Privo). Dar, dacă privesc în urmă, toate campaniile au reprezentat o realizare; am scris ori de câte ori mi-a plăcut tema, am scris din experiență. Uneori a fost tema cea care m-a atras mai mult, alteori a fost premiul în sine. Cele care mi-au mers la suflet (și, mai ales, fiindcă rareori ”dau din casă”) au fost articolele Nu poti! Ba pot!Cățelul, o extensie a sufletului meu sau Cand teatrul e tacere...  Read more about La mulți ani, Blogal Initiative!