S-a lansat Top Social Brands 2017

Zilele trecute, s-a lansat topul pe 2017 al celor mai active branduri în social media din România, în cadrul evenimentului anual organizat de Revista Biz. Topul, ajuns la cea de-a noua ediție, reprezintă un clasament rezultat în urma unei cercetări ample realizate de revista Biz, pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra peisajului social media din România, împreună cu ZeList.

Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza din 2017. Dacă anul trecut Samsung se clasa pe poziția a patra, anul acesta, ocupă prima poziție, iar Coca-Cola coboară, de pe primul loc, pe locul al doilea. Notabil saltul Băncii Transilvania, aflată anul trecut pe locul 27, iar în acest an, pe locul 9. Cea mai spectaculoasă nouă intrare în top aparține brandului Huawei, care ajunge direct pe locul 6; nou intrate sunt și F64, Fashion Days, Canon, Mercedes Benz, Profi, Tefal, Elefant, Philips, Penny, Vichy, Auchan, Grand Cinema, Tezyo, Garnier, Velux, Bancpost, Aptamil, Absolut, Afi Cotroceni, La Roche Posay, Rowenta, Chivas, Skoda, Starbucks, Maybelline, Sun Plaza și Smart.

În ceea ce privește tendințele, se poate remarca ascensiunea vloggingului, ultima campanie notabilă fiind lansată de Coca-Cola, #NextBigVlogger – primul vlogging talent show din România, însă toate companiile din top 10 au pus accent pe această componentă.

La polul opus, prezența pe Snapchat este, în continuare, slabă; doar 5 companii din Top Social Brands 2017 folosesc această aplicație. Primul brand din România prezent pe Snapchat a fost Coca-Cola. Dar nu este de mirare, din moment ce studiul realizat iSense Solutions și Evensys, lansat la Webstock 2016, arată faptul că aplicația este cunoscută doar de 18% dintre respondenții din mediul urban.

Read more about S-a lansat Top Social Brands 2017

Comisia Europeană a amendat Facebook cu 110 milioane de euro

Comisia Europeană a amendat Facebook cu suma de 110 milioane de euro, pentru oferirea de informații incorecte sau înșelătoare în cazul preluării WhatsApp, caz ce a fost investigat de Comisie în 2014, conform legislației UE în materie de fuziuni.

Conform legislației UE în materie de fuziuni, companiile ce sunt investigate sunt obligate să ofere informații corecte, acest fapt fiind esențial pentru ca CE să poată evalua fuziunile și preluările într-un mod eficient și în timp util.

Regulamentul prevede, de asemenea, amenzi de până la 1% din cifra de afaceri cumulată a companiilor care au furnizat, în mod intenționat sau din neglijență, informații incorecte sau înșelătoare.

Margrethe Vestager, comisar european responsabil cu politica în domeniul concurenței a declarat: „Decizia luată azi reprezintă un semnal clar pentru companii, că trebuie să respecte toate aspectele legislației UE în materie de fuziune, inclusiv obligația de a oferi informații corecte. De asemenea, această hotărâre impune o amendă proporțională, cu un caracter descurajant, pentru Facebook. Comisia trebuie să poată lua decizii în legătură cu efectele fuziunilor asupra concurenței având toate informațiile corecte”.

Atunci când Facebook a înștiințat Comisia Europeană de intenția de a achiziționa WhatsApp, în 2014, compania a comunicat Comisiei faptul că nu va putea să creeze o corelare automata solidă între conturile de Facebook și WhatsApp ale utilizatorilor. Facebook a afirmat acest lucru atât în formularul de notificare, cât și într-un răspuns trimis ca urmare a unei cereri de informare a Comisiei. Cu toate astea, în august 2016, WhatsApp a anunțat actualizări în termenii săi de utilizare a serviciului precum și în politica de confidențialitate, inclusiv posibilitatea creării unei legături între numerele de telefon al utilizatorilor de WhatsApp și conturile lor de Facebook. Read more about Comisia Europeană a amendat Facebook cu 110 milioane de euro

Din online cu cele mai bune intenții (8)

Viața este prea scurtă pentru a învăța… germana. Un articol amuzant despre cât de grea este limba germană comparativ cu limba engleză. Patru lecții despre inovație de la Charles Darwin. Și o concluzie: ”The truth is that innovation needs exploration” Despre arta algoritmilor și cum automatizarea afectează creativitatea. Un studiu arată că agresivitatea este legată […]

PRwave.ro împlinește 12 ani

PRwave.ro, site de ştiri din afaceri, marketing şi comunicare, împlineşte 12 ani. Lansat pe 18 aprilie 2005, PRwave a fost primul website din România dedicat imaginii, comunicării şi relaţiilor publice pentru afaceri. Accentul a fost pus pe articole şi case studies, însă în timp pe www.prwave.ro au ajuns să se publice zilnic foarte multe ştiri de interes general.

În prezent, pe PRwave apar între 30 şi 50 de ştiri pe zi din domenii variate – afaceri, IT, financiar, marketing, media, evenimente, auto, velo etc. – dar şi materiale în exclusivitate scrise de specialişti în marketing şi relaţii publice în cadrul rubricilor Experts’ Opinion şi Case Studies. O altă secţiune importantă a site-ului este Books Wave, o rubrică în care sunt prezentate cărţi – atât de timp liber, cât şi lucrări din marketing, comunicare, advertising sau afaceri.

PRwave a început 2017 cu un nou template şi cu o nouă platformă, în urma trecerii de la Joomla la WordPress, ceea ce a făcut ca site-ul să fie şi mai uşor de navigat de către toţi vizitatorii. Read more about PRwave.ro împlinește 12 ani

Din online cu cele mai bune intenții (7)

Ce-am mai găsit interesant în ultima săptămână: Grant de 5000$ pentru fotografe. Termenul limită pentru înscriere: 30 aprilie 2017. 100 de cărți pe care să le citești într-o viață. Top întocmit de editorii Amazon. Vrei să vezi filme și seriale gratis pe Netflix? Cine n-ar vrea? De fapt, Netflix invită utilizatorii să traducă filmele și serialele […]

ArtEmoji, fața modernă a artei

Din cele 143 de picturi realizate de Frida Kahlo, 55 au fost autoportrete. Acestea au stat la baza inspirației unei serii de 160 de emoji, numite FridaEmoji și pe care o puteți găsi în AppStore. Seria FridaEmoji a fost creată de Sam Cantor, un designer grafic din Los Angeles. Mai întâi i-a întrebat pe cei care urmăreau contul galeriei sale de artă ”Cantor Fine Art” pe instagram: ”Dacă aș vrea să fac emoji cu artiști, ce v-ar plăcea să vedeți?”. ”Am fost șocat de cât de multe răspunsuri am primit”, a spus Sam. Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat, Yayoi Kusama, Van Gogh și alții. Așa s-a apucat de lucru și a creat minunățiile pe care le puteți vedea pe instagram. Întrucât cel mai apreciat emoji a fost cel al Fridei Kahlo, Sam Cantor a plănuit o serie de 400 de FridaMoji, dar ulterior a redus-o la 160 de emoji inspirate din lucrările artistei.

Colaborarea cu Frida Kahlo Corporation a venit de la sine. ”Amândoi am vrut să canalizăm ”vocea” Fridei în viața de zi cu zi și, în particular, să arătăm milioanelor de oameni munca ei. Emoticonurile pot fi o modalitate puternică de a face acest lucru”, a spus Beatriz Alvarado, cea care reprezintă brandul Frida Kahlo în întreaga lume. Read more about ArtEmoji, fața modernă a artei