Frigiderul, de la obiect de decor la utilitate și performanță

Până la inventarea principiilor refrigerării artificiale (în 1748, de către cercetătorul scoțian William Cullen) și până la inventarea propriu-zisă a primului frigider comercial (în 1913), oamenii, încă din antichitate, se foloseau de un fel de pivniță din gheață. Este impropriu spus pivniță, mai degrabă o groapă săpată în pământ și izolată cu zăpada bătută, care se transforma în blocuri de gheață. Astfel de ”pivnițe” din blocuri de gheață întâlnim și în prezent în zonele arctice unde temperaturile scăzute mențin perfect ideea unui ”frigider” pentru produse, însă… frigiderele casnice au fost inventate pentru… restul lumii. Read more about Frigiderul, de la obiect de decor la utilitate și performanță

Un pic de suflet și visele prind culoare

La începutul fiecărui an, mă gândesc ce rezoluții mi-am fixat pentru anul trecut și câte am reușit să îndeplinesc. 2015 n-a fost un an prost, dimpotrivă; chiar dacă, spre final, m-am înecat ca țiganul la mal. Totuși, privind retrospectiv, sunt mulțumită. Numai faptul că mi-am dorit să mă plimb mai mult în 2015 și am reușit acest lucru a […]

3 Decembrie ALTfel

Pe 3 Decembrie, în întreaga lume, se celebrează Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi. În România există 697.169 persoane cu dizabilități, din care 60.859 sunt copii cu dizabilități.

Niște oameni s-au gândit că ziua asta n-ar trebui să treacă neobservată și au pus la cale o serie de evenimente reunite sub numele 3DecembrieALTfel. Evenimentele se vor desfăşura cu sprijinul Reprezentanţei Comisiei Europene în România. Read more about 3 Decembrie ALTfel

Visul de a vizita întreaga Europă se destramă puțin câte puțin

Anul trecut, pe vremea asta, scriam despre aniversarea de 10 ani a companiei Blue Air și ofertele de iarnă pentru orașele europene. Anul ăsta, RyanAir are o ofertă imbatabilă: 5 euro / segment pentru plecările din București către Roma, Bologna, Milano, Dublin și Bruxelles. Iar cireașa de pe tort o aduce Tarom cu prețuri între 79 și 139 pe toate destinațiile externe operate. Însă… Read more about Visul de a vizita întreaga Europă se destramă puțin câte puțin

113, număr unic de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire. O idee bună implementată prost

1289ff6f9e2fe5356fa97c323dc14d25_L

Imaginaţi-vă următorul dialog (prin sms-uri):

Persoană cu dizabilităţi: Ajutor! Prăjitorul de pâine a luat foc şi focul se extinde. Nu-l pot stinge.

Operator SNUAU: Imediat verific dacă numărul dvs de telefon este înregistrat în baza de date.

Operator SNUAU: Ok, este înregistrat. Daţi-mi mai multe detalii, spuneţi-mi şi adresa.

Persoană cu dizabilităţi: Strada…. bloc…

Operator SNUAU: Aţi sunat şi la 112 să anunţaţi situaţia de urgenţă?

Persoană cu dizabilităţi: Nu! Nu aud, nu vorbesc, sunt surdo-mut. Ajutor! A luat foc şi dulapul!

Operator SNUAU: Ne pare rău, dar nu vă putem ajuta. Conform legii, trebuia să iniţiaţi un apel de urgenţă privind această problemă. Read more about 113, număr unic de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire. O idee bună implementată prost

Viața e (mai) frumoasă pe bicicletă. Am pedalat pentru mediu și povești

În perioada 1-7 iunie s-a desfășurat Săptămâna bloggerului biciclist, o campanie demarată de BlogalInitiative.ro în urma iniţiativei Bike2Work de încurajare a companiilor să-şi îndemne angajaţii să facă echipe şi să vină la birou cu bicicleta. Însă, întrucât nu toţi bloggerii au birou, în „Săptămâna Bloggerului Biciclist”, aceştia au fost îndemnaţi să meargă timp de o săptămână cu bicicleta. Oriunde. Zis și făcut. 🙂 Read more about Viața e (mai) frumoasă pe bicicletă. Am pedalat pentru mediu și povești

DA-I pedala – pentru mediu si povesti

Când am fost în Amsterdam, cel mai tare m-a şocat să văd respectul acordat bicicliştilor. Pentru că bicicleta este modul de viaţă al olandezilor. Nu degeaba a fost Amsterdamul, în 2010 și 2011, pe lista finaliștilor pentru capitala verde europeană. Aici găsești toate tipurile de biciclete. Predomină cele de oraș, cu roțile mari și subțiri, însă în unele curți poți vedea și bicicletele cu roți groase și crampoane, dedicate drumurilor de țară sau de munte; ba chiar și biciclete-taxi. Așa își transportă copiii; în spate, într-un scăunel sau într-un fel de roabă cu acoperiș din plastic, atașată bicicletei. Este ceva firesc să-i vezi cu umbrela într-o mână și cu cealaltă pe ghidon sau cărând sacoșe pline, atașate în lateralul bicicletei. Aparent, îți lasă impresia că-i o circulație haotică, dar este cât se poate de bine organizată. Exista semafoare speciale pentru biciclete, iar pistele lor ocupă trei sferturi din șosea, mașinile, puține la număr (de 4 ori mai mic decât al bicicletelor!), fiind obligate să circule într-un singur sens. Există o parcare în care încap 10.000 de biciclete, însă multe sunt parcate și pe trotuare, printre mașini, legate cu lanțuri de copaci, balustradele podurilor sau aruncate de-a dreptul pe jos (în Dam Square). În schimb, pentru mașini e o singură parcare subterană în centru, unde prețul este de 47 euro/zi!

Apoi, la Bruges, aveam să mă întâlnesc din nou cu bicicliştii. Practic, cred că nu există vreo casă care să nu aibă în faţă o bicicletă. Şi flori. Multe flori. În Bruges, nici nu este loc pentru maşini. E un oraş micuţ, cu străduţe înguste, care trebuie văzut la picior sau pe bicicletă.

De fapt, aşa sunt toate ţările din partea aceea a Europei. Altă cultură, altă civilizaţie. Sunt oameni care îşi iubesc bicicleta şi au grijă de mediul înconjurător. Read more about DA-I pedala – pentru mediu si povesti