AGERPRES, prima agenție de presă din România, împlinește 128 de ani

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES aniversează astăzi, 27 martie, 128 de ani de la înfiinţare. Prima agenţie de presă din România, a transmis, încă din 27 martie 1889, cele mai importante ştiri privind România, în străinătate, și a difuzat, de asemenea, în țară, știri de peste granițe.

Un moment important în evoluția AGERPRES a fost rebrandingul, ce a avut loc în septembrie 2013, și care a introdus atât schimbarea identităţii vizuale, cât şi un nou format ce a presupus dezvoltarea zonei multimedia, orientarea către mediul on-line.

AGERPRES a continuat să informeze prompt, corect și obiectiv și în anul 2016, diversificându-și totodată conținutul editorial. Astfel, au fost lansate, de-a lungul anului, noi fluxuri, cel în limba maghiară și cel dedicat alegerilor parlamentare, precum și o serie de proiecte editoriale, ca: România Colorată, ce prezintă cititorilor săi o Românie expresivă, bogată în imagini, adesea trecute cu vederea, într-un peisaj dominat de nonculori, 160 ani de rafinare, proiect desfășurat în parteneriat cu KMG Internaţional, Tânăr de România, o campanie AGERPRES Video în care singurul „brand” este curajul.

AGERPRES deţine o arhivă vastă de fotografie, ce cuprinde milioane de imagini realizate din 1927 până în prezent. Astfel, la 16 martie, ARHIVA FOTOGRAFICĂ a AGERPRES a fost evidenţiată în cadrul unui eveniment special, la Palatul Parlamentului, la care au participat personalităţi ale lumii culturale şi sportive din România şi străinătate. Ulterior, au fost expuse imagini de arhivă în cadrul unor expoziții tematice, organizate în parteneriat cu Muzeul Naţional de Istorie a României (MNIR), Muzeul Naţional Cotroceni sau Cinema Florin Piersic din Cluj-Napoca. Read more about AGERPRES, prima agenție de presă din România, împlinește 128 de ani

Curs online în domeniul jurnalismului de investigație

Universitatea Columbia din SUA pune la dispoziția celor interesați un curs online în domeniul jurnalismului de investigație. Cursul începe pe 8 februarie 2017 și durează 5 săptămâni, fiecărei săptămâni fiindu-i alocate între 3-5 ore de studiu.

Cursul este gratuit, însă certificatul de absolvire costă 50 de dolari. Înregistrarea se face pe platforma edX. Read more about Curs online în domeniul jurnalismului de investigație

Excursie de informare în Congo pentru jurnaliste

International Women’s Media Foundation (IWMF) invită jurnalistele să participe la o excursie de informare în Congo, care se va desfășura în perioada 4-17 mai 2017. Șase jurnaliste vor merge în zona Lubumbashi, Katanga, iar alte șase vor merge în zona Goma, North Kivu, pentru a face reportaje.

Reportajele trebuie să fie relevante pentru zonele respective, pot atinge teme precum angajamentul civic, dezvoltarea rurală, investițiile internaționale, problema mâncării și altele, însă trebuie să fie diferite de poveștile scrise în anii anteriori și pe care le puteți găsi aici: https://www.iwmf.org/programs/reshaping-the-narrative/
Read more about Excursie de informare în Congo pentru jurnaliste

Concurs pentru tinerii jurnalişti francofoni

Asociatia « Sur les pas d’Albert Londres »  propune tinerilor francezi si europeni, studenti în domeniul jurnalismului sau comunicarii un concurs de participare la un proiect itinerant de 20 de zile (1 – 20 august 2015), în Balcani, al cărui scop este de a realiza reportaje scrise, foto, web sau video. Tematica acestui an este „Primul Război Mondial 1914-1918 pe frontul de est”.

Condusi de profesionisti in domeniul jurnalismului, tinerii participanti vor realiza o serie de reportaje pornind de la scrierile marelui reporter Albert Londres despre Primul Razboi Mondial.
Obiectivul este de a permite tinerilor din Franta si Europa sa se formeze in domeniul reportajului de teren, sa lucreze alaturi de profesionisti care le supravegheaza munca, si sa traiasca experienta schimbului intercultural. Read more about Concurs pentru tinerii jurnalişti francofoni

(A fi sau a nu fi) Jurnalist în România

Petre Codrea a fost tatăl meu. Am considerat că am mai mult decât o datorie morală de a prezenta cazul tragic și de a condamna, în acest fel, o anumită parte a presei din România. A murit la Iași, iar eu am trăit drama de a-l vedea decedat în hotel prin pozele publicate de presa tabloidă din Iași, fără acordul familiei. Acuz presa care calcă în picioare demnitatea umană, viața privată, dreptul la propria imagine și căreia nu-i pasă de ceea ce lasă în urmă. Acuz presa care nu respectă normele profesionale și deontologice.

Ce înseamnă ”profesionalism”? Luminița Roșca spune că un răspuns s-ar putea obține dacă vei compara normele din orice manual de jurnalism cu practicile actuale ale presei româneşti. „O astfel de comparaţie este, în mod evident, defavorabilă jurnalismului actual din România”.[1]

La 25 de ani de la evenimentele din 1989, presa românească se caracterizează prin aceeaşi „neaşezare” declamată de Ion Cristoiu. Ce-a mai rămas în media românească? Astăzi, ingredientele de bază ale presei româneşti sunt moartea, violenţa, sexualitatea, senzaţionalul, scandalul. Toate vând, însă asta nu înseamnă şi credibilitate. Funcţiile presei nu mai sunt ce ar trebui să fie. Funcţiile de informare şi culturalizare s-au transformat. Read more about (A fi sau a nu fi) Jurnalist în România