#JeSuisCharlie, ”cel mai popular hashtag din istoria Twitter” sau cum jurnaliștii nu verifică informațiile

Ieri, cotidianul francez Le Monde a arătat că hashtagul #JeSuisCharlie este departe de a fi cel mai popular din istoria Twitter. La câteva ore de la atacul produs asupra redacției săptămânalului francez satiric Charlie Hebdo din Paris, a apărut pe twitter hashtagul #JeSuisCharlie, folosit în semn de solidaritate și care a generat 5 milioane de tweet-uri în 2 zile (de miercuri după amiază – 7 ianuarie – și până pe 9 ianuarie). Motiv pentru care metronews.fr a publicat informația (mai întâi pe site, apoi pe twitter) că ”#jesuischarlie este cel mai popular hashtag din istoria twitter”. Informația a fost corectată ulterior, metronews.fr spunând că este ”unul dintre cele mai populare hashtaguri din istoria twitter”.

(ce este un hashtag am scris aici)

metronews

După nici o oră, Christopher Abboud, responsabil în comunicare pentru Twitter Franța, a atras atenția că informația este… ”inexactă”:

twitterfr1

 

Puțin după miezul nopții, vineri, 9 ianuarie, Twitter Franța a arătat că hashtagul #jesuischarlie a generat 5 milioane de tweet-uri:

twitterfr2

 

Însă, până la reacția oficială Twitter, mesajul dat de metronews.fr s-a propagat rapid; 9600 de RT-uri și preluat inclusiv de mass media.

De fapt, în 2014, hashtagul #WorldCupFinal (apărut în iulie 2014 in timpul campionatului mondial de fotbal) a generat 32,1 milioane tweet-uri, iar #vote5sos, legat de MTV Video Music Awards 2014, a generat 78 de milioane de tweet-uri, arată mashable.

Urmărind trendsmap, se poate observa că #jesuischarlie predomină:

trendsmap

 

trendsmap2

Iată, deci, încă un motiv pentru care informațiile publicate de unii și de alții ar trebui verificate în cel puțin 3 surse. În era tehnologiei, când informațiile se transmit cu o rapiditate nemaivăzută, cu atât mai mult contează acuratețea…

Acest articol a fost citit de 1434 ori

Post Author: Irina Bartolomeu

2 thoughts on “#JeSuisCharlie, ”cel mai popular hashtag din istoria Twitter” sau cum jurnaliștii nu verifică informațiile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge