Honda Civic 5D – masina ce atrage priviri

Este masina pentru care multi barbati si-ar neglija partenerele de viata. Este masina dupa care mai toti intorc capul pe strada. Este masina ce nu te lasa indiferent. Este masina pe care ti-o doresti si ti-o permiti. Este partenera ideala de drum si tot ce iti poti imagina. Este Honda Civic 5D.

Multumita Honda Trading am avut ocazia de a testa noul model Civic. Impresionanta de la prima vedere. Combinatia de vopsea alba cu negru si geamuri fumurii atrage privirea. Ca sa nu mai spun de forma aerodinamica specifica modelelor Honda Civic. Nu ai cum sa nu o remarci. Pe partea de exterior nu voi insista, deoarece voi lasa fotografiile sa vorbeasca. Oricum, prima impresie este foarte puternica. Iti starneste dorinta de a o conduce, de a simti ce poate.

In interior am avut senzatia ca ma aflu intr-o naveta spatiala. Forma bordului, materialele folosite, culorile, panourile de afisare a informatiilor toate iti dau o stare de confort, de bine. As inclina sa spun ca, asa cum cei de la Honda sunt numarul 1 in lume la fabricarea motoarelor, tot asa vor deveni o sursa importanta de inspiratie pentru designerii de interior. Nimic nu este lasat la voia intamplarii. Par multe butoane, multe informatii furnizate, dar o data familiarizat cu ele iti dai seama ca este exact ceea ce iti trebuie si toate sunt la indemana. Va spun din start ca masina este o “bijuterie” electronica. Are foarte multe automatizari, senzori si tot ce este mai nou in domeniul auto. Toate acestea la bani buni. Cu dotarile pe care le are, Noul Civic intrece toate celelalte marci auto care se situeaza ca pret pe acelasi palier. Prima nota de 10 pentru raportul dotari standard-pret.

Cu primii senzori iei contact in momentul in care vei deschide masina. Cu cheia in buzunar, mana sau oriunde in preajma ta, dar nu pe o raza mai mare de 1 metru, masina o “gaseste” si astfel se lasa deschisa. Valabil pentru usile din fata si portbagaj. Inchiderea se realizeaza si mai ingenios. Cu ajutorul butonului situat pe manerul portierei de la sofer sau pasager dreapta ori din butonul telecomenzii. Odata deschisa, incepe aventura.

Primul buton important este cel rosu. Buton ce tine loc de cheie. Multumita sistemului de recunoastere a cheii, daca aceasta se afla in habitaclu, masina poate porni prin simpla apasare a pedalei de ambreiaj si butonul rosu. Informatie afisata si de computerul de bord al masinii. Asta daca uiti sa apesi pedala mentionata. Al doilea buton este cel verde. Este butonul ECO. Odata activata aceasta functie, efectul va fi simtitor vizibil deoarece masina va accelera mult mai lin, realizandu-se economie de carburant, poluare redusa si un plus de confort. Opusul se traduce printr-un stil sport, agresiv si consum mai mare. Prin existenta acestui mod ECO iti dai seama ca protejarea mediului este prioritara pentru inginerii de la Honda. Astfel ca isi face simtita prezenta si tehnologia Start-Stop. Plus ca masina te invata sa mergi cat mai “eco” prin simplul fapt ca iti afiseaza cand sa schimbi treapta de viteza si, mai mult, iti arata, prin intermediul culorilor, cand mergi “eco” si cand poluezi. A doua nota de 10.

Ca dotari standard, masina are ABS (sistem anti-blocare roti, la franare), EBD (distributie electronica a fortei de franare), EBA (asistare la franarea de urgenta), VSA (controlul tractiunii si stabilitatii) si EPS(directie servoasistata electric). Am tinut sa mentionez cele de mai sus pentru ca nu se vad, dar fac parte din sistemul de siguranta alaturi de airbagurile frontale, laterale si tip cortina. In practica, masina este foarte stabila in curbe si franeaza excelent. Doar forta centrifuga iti va pune ceva probleme daca nu esti obisnuit cu viteza in curbe, efectul ei fiind redus cu ajutorul scaunelor sport si al centurilor pretensionate. Scaunele sunt imbracate in piele si incalzite. Pentru stabilitate si frane inca un 10.

Consola centrala iti atrage privirea de cum intri in masina. Asta pentru ca in partea din mijloc se afla un sistem “All-in-one”-navigatie, audio, video, informatii calatorie, imagine camera spate si clima automata dual zone. In aceasta masina nicio linie nu este dreapta, nimic nu se intrerupe, totul se continua, totul se imbina. Iti lasa impresia ca este desprinsa din filmele SF. Astfel ca bordul a fost gandit in trepte si impartit pe zone de interes. Vrei sa afli viteza si informatii utile legate de masina si navigatie, nu trebuie sa faci altceva decat sa te uiti in fata. Privirea iti va fi tot timpul inainte, catre drum. Nu trebuie sa intorci capul sau sa iei mainile de pe volan. Pozitionarea instrumentelor si a comenzilor este foarte inteligent facuta. La fel si ceasurile de bord ce pot fi vazute foarte usor pentru ca sunt asezate tot pe directia de privire. Toate acestea m-au facut sa ma simt bine, stapan pe situatie, deoarece aveam toate informatiile in campul vizual. Parerea mea este ca toata aceasta dispunere a instrumentelor de bord este legata de rationamente de siguranta rutiera. Vad si aud tot!

Spatiul interior, foarte mare si foarte bine delimitat. Toata lumea, absolut toata lumea are loc. Este pentru prima data cand intalnesc pe consola centrala un loc special amenajat pentru sprijinirea genunchiului. Probabil ca sistemul de control al vitezei de croaziera a dus la crearea acestui loc. Asa cum exista cel din stanga pentru sprijinirea piciorului la drum lung. Lucru foarte util atunci cand esti pe autostrada. Iti fixezi viteza de croaziera si asta e tot. Uiti de pedale, asta pana la prima frana, cand sistemul se dezactiveaza si trebuie restabilit. Un  alt element care te face sa te simti bine si care reduce oboseala pe distante mari. 10 pentru confort.

Un alt element spectaculos de acesta data il reprezinta plafoniera panoramica. Toata partea superioara a masinii este construita dintr-o sticla speciala. Din exterior nici nu realizezi ca acolo este sticla, mai ales ca nu se vede in interior prin ea. De foarte multe ori am fost la munte si cei din spate nu s-au putut bucura de priveliste, pentru ca vizibilitatea de pe locurile din spate este foarte mica. Plafoniera de la Noul Civic 5D rezolva problema. Daca e prea multa lumina si deranjeaza, problema poate fi rezolvata prin inchidera cortinei. De altfel, toate geamurile sunt astfel gandite pentru a avea o vizibilitate foarte buna, indiferent pe ce loc te-ai aseza. Inclusiv luneta care este foarte mare si iti da posibilitatea de a vedea foarte mult in spate. Alta nota de 10 pentru vizibilitate.

Masina, multumita domnilor Florin Nita si Marian Voicu de la Honda Trading, mi-a fost pusa la dispozitie de vineri de la pranz pana luni dimineata. Drive testul a fost realizat pe o distanta de aproximativ 500 de Km. 100 urban si 400 extraurban. Traseul ales a fost unul de dificultate medie. Bucuresti-A1-Pitesti-Campulung Muscel-Culoarul Rucar-Bran-Rasnov-Paraul Rece-Predeal-DN1-A3-Bucuresti. Consumul realizat a fost de 7.1 litri/100km. Mentionez ca viteza cu care am circulat a fost cea legala, atat in localitati, cat si in afara lor. Cu modul ECO activ si clima automata cu AC pornit. Daca modul ECO nu ar fi fost activ, poate consumul ar fi fost putin mai mare. Eu ma declar multumit. La mine primeaza confortul interior si mai apoi restul. Degeaba arata bine pe afara masina daca in interior nu te simti confortabil.

Motorul de pe masina este de 1,8 litri cu 142 CP (104Kw) i-VTEC , cutie manuala in 6 trepte. Jante de 17 inch magneziu, cu anvelope Bridgestone de 225/45/17. Senzori de parcare pe fata, faruri xenon cu spalator, parbriz incalzit, asistenta la pornirea din rampa, comenzi audio pe volan, toate acestea la mai putin de 20.000 de euro.

Acest articol a fost citit de 954 ori

Post Author: Irina Bartolomeu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge