Future of Media 2017

Într-una din diminețile trecute, în timp ce așteptam o prietenă, am observat tabieturile oamenilor din cartier. Chioșcul clasic de ziare, așezat strategic lângă fosta poștă (astăzi, Mega Image), era dominat de presa glossy (din fiecare titlu fiind prezent câte un singur exemplar), câteva exemplare din Gazeta Sporturilor și doar o singură revistă quality (Dilema Veche). În urmă cu mai bine de 20 de ani, mereu era coadă la ziare la chioșcurile astea. În drum spre job, în metrou, pe stradă, în parcuri, oamenii citeau ziare (presa tabloidă în special). Însă săptămâna trecută, în dimineața respectivă, doar un singur pensionar a trecut pe la chioșc, a cumpărat ”Libertatea” (pusă deoparte, sub tejghea!) și apoi a intrat în Mega Image.

S-a tot vorbit, în ultimul deceniu, despre moartea printului. Și totuși… printul n-a murit încă. Am, de ceva vreme, abonament la revista ”Dilema Veche”, versiunea tipărită. Uneori o citesc și online, însă tot mai drag îmi este s-o răsfoiesc pe îndelete, să simt hârtia și mirosul de cerneală de tipar. Poate și datorită faptului că, timp de 16 ani, m-am ocupat de monitorizarea presei. Ba chiar și subiectul lucrării mele de licență fusese legat de presa quality, oribila presă tabloidă și lipsa unor reglementări legislative în domeniu. Timp în care am observat transformările din media. În ciuda apariției altor canale de comunicare, printul n-a murit. Încă. Dar nu mai este la fel de eficient comparativ cu noile tehnologii. Interesele politice și economice au pus căluș printului intitulat ironic ”democratic”. Pe de altă parte, vorbind despre jurnalismul de calitate, putem spune că acesta s-a reprofilat în online, iar jurnaliștii buni îi numeri pe degete.

Despre schimbările actuale din media, noile tendințe și inovații care își pun amprenta asupra platformelor de comunicare și redefinesc viitorul media, veți putea afla pe 23 noiembrie, la Future of Media, un eveniment anual organizat de Evensys.

La ediția precedentă, Traian Năstase, Managing Partner la iSense Solution, spunea că YouTube-ul este principalul canal de consum video și că 64% dintre cei care se uită la tv butonează în același timp telefonul, iar 86% se uită la video online pe laptop, 30% de pe smart tv, consumatorul modern fiind multi screen. De fapt, conținutul este cel care contează de fiecare dată, indiferent de canalul media.

Rămâne să aflăm de la specialiștii din media, advertising și mobile prezenți la Future of Media 2017, care vor dezbate temele actuale, provocările, tendințele și strategiile eficiente pentru fiecare canal media în parte.

Bloggerii activi și pasionați de social media și comunicare pot solicita acreditare pentru participarea la conferință, prin completarea formularului disponibil aici: http://www.2017.futureofmedia.ro/inregistrare.php#top

Eu voi fi pe baricade ca blogger acreditat și voi transmite noutățile pe facebook & twitter și ulterior pe blog.

Acest articol a fost citit de 198 ori

Post Author: Irina Bartolomeu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge