De ce imi place Romania

  • Avem traditii si obiceiuri care se perpetueaza. Folcloristul Simion Florea Marian avea sa descrie in amanunt sarbatorile si datinile romanesti… Si ma gandesc in acest moment la colindatorii din Maramures…
  • Avem Manastirea Voronet si celebrul „albastru de voronet”, considerat de specialisti ca fiind unic in lume si asemuit cu „rosul lui Tizian” ori „verdele lui Veronese” si care continua sa ramana o enigma. Zugravii moldoveni au creat opere comparabile cu marile capodopere europene.
  • Avem Casa Poporului care a intrat de trei ori in Cartea Recordurilor: a doua cea mai mare cladire administrativa pentru uz civil din lume (dupa Pentagon SUA), cea mai scumpa cladire administrativa din lume dupa Pentagon, si cea mai grea cladire din lume dupa Pentagon. Se spune chiar ca depaseste cu 2% volumul piramidei lui Keops din Egipt.
  • Avem Muzeul Satului care arata prin cele 47 de gospodarii taranesti si 3 biserici de lemn – constructii din lemn, piatra, lut, ceea ce este caracteristic civilizatiei si culturii traditionale din Romania. In epoca moderna, caracterizata printr-un ritm accelerat al transformarilor, cand satele isi schimba permanent infatisarea, Muzeul Satului, in ciuda vicisitudinilor vremii, ramane marturia autentica a satului traditional romanesc, asa cum s-a dezvoltat el timp de milenii.
  • Avem un Brancusi, Eminescu, Eliade, Enescu, Celibidache, Cristian Mungiu, Gica Hagi, o Nadia Comaneci, dar si alti romani celebri care au dus numele Romaniei peste hotare.
  • Avem o Delta a Dunarii deosebita prin flora si fauna, considerata ca fiind cea mai bine pastrata delta europeana.
  • Avem Vulcanii Noroiosi, lacuri vulcanice, Babe, Focul Viu, ghetari si pesteri uimitoare
  • Avem Sighisoara – considerata perla a Europei si una dintre putinele cetati locuite din Europa
  • Avem Mocanita, celebrul trenulet cu aburi si funingine. Sute de turisti din Romania, dar mai ales din strainatate solicita plimbari cu Mocanita.

Si nu in cel din ultim rand, dar cel mai important: Avem oameni ospitalieri, inimosi care te fac sa te simti mai bine ca la tine acasa. Avem bucate si bauturi romanesti fara seaman: cozonac, toba, cas, mamaliga, urda, palinca… Produsele romanesti sunt mult calitative fata de cele de import. Nu sunt injectate cu chimicale. Fructele si legumele romanesti sunt naturale 100%. Astea imi amintesc de copilaria petrecuta la tara, de placerea nestavilita de a consuma ciresele “furate” de prin livezi sau rosiile “imperfecte”, dar atat de gustoase din gradina bunicilor…

The Art of DAR este un astfel de produs cu care ne mandrim peste hotare si la care au contribuit producatori si mestesugari din doua regiuni ale Transilvaniei: Tarnava Mare si Valea Barcaului. Arta transilvanenilor este Arta DAR-ului!

The Art of DAR a fost lansat luni, 22 octombrie 2012, de catre Fundatia ADEPT si AGAPIS Salaj, la targul „Global Food Marketplace” SIAL, al doilea mare targ alimentar din Europa, care s-a desfasurat la Paris, in perioada 21 – 25 octombrie 2012.

The Art of DAR este un produs unic datorita calitatii superioare a produselor: mierea din Valea Barcaului si gemul, preparat dupa o reteta speciala a Gerdei Gherghiceanu din Viscri, regiunea Tarnava Mare. Aceste zone sunt recunoscute pentru biodiversitate si pamantul curat, fara urma de ingrasaminte chimice sau insecticide.

Exclusivismul provine din crearea unui ambalaj special, de cei mai buni mestesugari locali si numarului limitat, 1001 de bucati pentru fiecare zona: Tarnava Mare si Valea Barcaului. The Art of DAR contine produsul dulce: miere sau gem, recipientul din sticla argintat, realizat manual si inseriat, lingurita de argint cu logo-ul zonei, suportul din stejar lustruit cu ceara de albine. De asemenea, pentru fiecare produs vandut se vor planta cinci stejari, care vor purta numele detinatorului. Nu degeaba se spune: Dar din DAR se face rai!

Ambasadorul Romaniei la UNESCO, Prof. DR. Nicolae Manolescu si Dr. Lilian Zamfiroiu, adjunctul Ambasadorului Romaniei la UNESCO, au apreciat The Art Of DAR. Acestia sunt de parere ca este „un excelent instrument de promovarea a culturii, artei, mestesugurilor si produselor locale ale Romaniei în lume.”

De ce as cumpara sau as face cadou un astfel de produs The Art of DAR? Pentru ca este unic, reprezinta arta transilvanenilor si este natural 100%.

Scopul lansarii acestui produs, The Art of DAR, este promovarea regiunilor Tarnava Mare si Valea Barcaului, a biodiversitatii bogate,  a mestesugarilor si produselor din cele doua zone.

The Art of DAR, un produs exclusivist din inima Transilvaniei, un produs care va duce numele Romaniei si Arta transilvanenilor mai departe!

surse foto

un articol de suflet pentru campania The Art of DAR & Blogal Initiative

Acest articol a fost citit de 2697 ori

Post Author: Irina Bartolomeu

2 thoughts on “De ce imi place Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge